Sandro Rossell, president del FC Barcelona, durant una roda de premsa. | Efe

TW
0

El president del FC Barcelona, Sandro Rosell, advocà ahir per la disminució progressiva dels equips que integren la Lliga BBVA, fins a arribar als setze membres, i per un nou sistema de repartició dels drets de televisió semblant al de la Premier League o la Sèrie A. Rosell, que exposà aquestes idees i d'altres en l'International Football Arena, duit a terme a Zuric, argumentà que, per la viabilitat econòmica de la competició i reduir salaris, s'hauria de reduir a 18 equips en primera instància i a 16 al final del procés els integrants de la Lliga BBVA, que actualment són vint.
En aquest sentit, acceptà que la competició espanyola passa per mals moments econòmics i que tots els clubs deuen diners als bancs, encara que celebrà que les quatre entitats que són propietat dels socis -Barça, Madrid, Athletic i Osasuna- estiguin "sota control". "Quant als altres setze equips, alguns estan en mala posició i no crec que se'n recuperin; potser l'any que ve baixaran a Segona o a Tercera Divisió, o desapareixeran", aventurà. Per això, es mostrà reticent a l'arribada d'inversors estrangers que compren clubs al seu antull.

"La FIFA i la UEFA i les federacions nacionals estan guanyant més i més diners; els agents i els futbolistes guanyen més diners, però els clubs en perden cada any. Alguna cosa no està bé en l'equació", prosseguí.
Quant al repartiment televisiu, reconegué que en pocs anys se n'haurà de canviar el model; Barça i Madrid continuaran cobrant més, però hauran d'anar de la mà amb la resta de clubs".