El Lexus CT 200h marca la introducció del primer i únic vehicle ful-lhybrid en el segment europeu de compactes premium. El CT 200h full-hybrid de 5 portes és el primer compacte de Lexus i és una nova via d'accés per a Lexus. Per primer cop presenta una síntesi de qualitat, sofisticació i alta tecnologia característica de la companyia en el segment de compactes premium i és un atractiu per a una clientela més jove.
La part davantera del CT 200h és la nova interpretació de L-finesse i expressa un equilibri perfecte entre precisió i potència. La reixeta s'ha situat en una posició més avançada pel que fa als fars per crear més integració visual amb la secció mitjana del para-xocs posicionada més a baix.
En la part posterior, flueix un graó pronunciat en la secció de coa des de les potents espatles dels passos de roda de darrere i ressalta el disseny envolupat de la finestreta posterior. El sistema full-hybrid de segona generació del CT 200h presenta un motor de benzina VVT-i d'1.8 litres, un d'elèctric potent, un generador de 42 kW, una bateria de 202 V i 27 kW d'alt rendiment, una unitat de control de potència i un dispositiu de repartiment de la potència que usa un engranatge planetari per combinar i redistribuir l'energia del motor, de l'elèctric i del generador segons les necessitats operacionals.
Al motor VVT-i de 16 vàlvules, DOHC, 1.798 cc de cicle Atkinson se li ha incorporat un sistema de Recirculació de Gasos de Fuita (EGR) refrigerat i un sistema de recuperació de la calor de la fuita de tercera generació. Aquest motor genera 99 DIN CV/73 kW a 5.200 rpm i 142 Nm de parell motor a 4.000 rpm. De manera conjunta, el sistema proporciona una potència total de 136 CV Din. El motor elèctric funciona amb el de benzina per incrementar l'acceleració i proporciona més potència sols a les rodes davanteres quan el CT 200h funciona en la modalitat EV (100% elèctric).
Mitjançant una transmissió contínuament variable (CVT), el CT 200h accelera de manera suau i progressiva de 0 a 100 km/h en 10,3 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 180 km/h, que és un poc justa. El CT 200h estableix un consum de combustible realment baix, amb resultats de 3,8 l/100 km i unes emissions capdavanteres en la classe de tan sols 89 g/km1.
L'impacte visual d'L-finesse continua a l'interior.
Un cop més, una simplicitat potent de formes harmonitza amb la sensació de qualitat artesanal, fins i tot en els detalls més petits per crear un disseny únic, eficient, elegant i ampli. El quadre de comandament està dividit en dues zones: una de superior, la zona de visualització, amb una pantalla LCD de 8 polzades d'informació múltiple, situada a una distància ideal per observar-la d'un cop d'ull, i una altra d'inferior, la zona d'operació, que permet l'accés a la palanca de canvis de disseny únic i a sistemes de control com el Remote Touch.
En situar la bateria híbrida en la posició més baixa possible sota el terra de la superfície de càrrega i en adoptar una configuració amb doble trapezi articulat i braç reactor, es minimitza la intrusió dels components de la suspensió en el maleter i el CT 200h ofereix una capacitat de maleter extremadament competitiva de 375 litres.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.