TW
2

El pilot italià Marco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini), de 24 anys, va morir ahir al circuit de Sepang com a conseqüència d'una duríssima caiguda soferta durant el Gran Premi de MotoGP, correguda que fou suspesa de manera immediata pels comissaris.

En la segona volta de la prova, Simoncelli afrontava un revolt cap a la dreta quan perdé el control de la moto. L'italià s'aferrà al manillar, creuà l'asfalt de costat a costat de la pista i quedà enmig de la trajectòria de Colin Edwards (Yamaha) i de Valentino Rossi (Ducati). La moto del nord-americà passà per damunt el coll de Simoncelli, que perdé el casc com a conseqüència de l'esgarrifós impacte.

Valentino, qui xocà amb els dos pilots, evità la caiguda, mentre que el nord-americà sofria un fort impacte i Simoncelli quedava inert damunt l'asfalt de Sepang.

Automàticament, els comissaris de la cursa varen treure la bandera vermella i va començar un tens període d'espera que es va allargar uns 50 minuts, fins que es va confirmar la mort de Simoncelli. El conseller delegat de Dorna, Carmelo Ezpeleta, tot d'una confirmà la gravetat de la situació.

El pilot del San Carlo Honda Gresini, amb aturada cardiorespiratòria, va ser traslladat a la clínica mòbil i immediatament va ser conduït a un hospital proper en helicòpter. Això no obstant, la gravetat de les lesions va impedir que els metges poguessin salvar-li la vida. Poc més d'un any després de la desaparició del japonès Shoya Tomizawa, tota la graella torna a plorar la mort d'un pilot en una correguda.

45 minuts de reanimació

Els metges de la clínica del circuit de Sepang, que atén els pilots en els grans premis del Mundial de motociclisme i encapçalada per l'italià Michele Macchiagodena, director mèdic, varen explicar en una breu conferència de premsa que varen tractar de reanimar Simoncelli durant 45 minuts. "Simoncelli va entrar en aturada cardiorespiratòria com a conseqüència del fort impacte que va rebre al cap, coll i pit, per la qual cosa se'n va procedir a la intubació i a la realització de maniobres de recuperació durant més de quaranta-cinc minuts.

Tanmateix, totes resultaren en va i a les 16.56 (08.56 gmt) hores es va declarar oficialment que el pilot era mort", va explicar Macchiagodena. Amb prou feines hi va haver paraules en la conferència llevat de per explicar les causes de la mort del pilot, a més de relatar que el nord-americà Colin Edwards, involucrat en l'accident, havia sofert una fractura d'espatla que ja s'havia reduït i es trobava sedat a la clínica del circuit.

L'hereu de Valentino

Marco Simoncelli nasqué a Cattolica el 20 de gener de 1987 i perdé la vida ahir a només 24 anys. Així, posa fi a una prometedora carrera de qui estava cridat a ser a Itàlia l'hereu de Valentino Rossi. Era un pilot polèmic per les seves declaracions i per l'excessiva competitivitat sobre de la moto, però sempre va ser considerat una de les promeses del motociclisme. Tenia com a padrí el campió Fausto Gresini i com a amic un altre gran com Valentino, el mateix que la mala sort el cridava a atropellar-lo en la seva darrera cursa. Simoncelli va debutar en el Campionat del Món de 125 cc l'any 2002.

La seva consagració no va arribar fins al Gran Premi d'Espanya de 2004, que guanyà a només 17 anys. Va decidir fer el salt a 250 cc el 2006, una categoria que li donaria els majors èxits. Després de dos anys sense pena ni glòria, el 2008 aconseguí el seu somiat campionat del món. La gran oportunitat de la seva vida li arribà el 2010, de la mà de Fausto Gresini, que hi confiava per donar-li una MotoGP. A l'italià li va costar fer-se a la categoria, però va demostrar que no s'havien equivocat amb ell. El 2011 estava cridat a ser el seu any i va lluitar en totes les corregudes pels primers llocs.