Joaquín Caparrós ja comença a tenir perfilat el primer onze que presentarà com a entrenador del Mallorca. En l'entrenament d'ahir, el tècnic d'Utrera i el seu segon, Luci Martín, posaren especial èmfasi en la feina tàctica, sobretot en la intensitat defensiva i en les transicions cap a l'atac. Així, es va poder veure Martín treballant amb la que amb tota probabilitat serà la defensa titular davant el València, dissabte a les 18.00 a l'Iberostar Estadi. Tot indica que Pedro Bigas tindrà continuïtat al lateral esquerre.
Com en la temporada passada, el calvianer s'ha vist afavorit per les lesions dels dos laterals de la primera plantilla, Pablo Cáceres i Kevin García. A més a més, Bigas va deixar un bon sabor en el seu debut al Reyno de Navarra davant l'Osasuna, per la qual cosa Caparrós, ferm defensor de donar oportunitats als més joves, li farà confiança. Acompanyant Bigas en els exercicis que realitzaven a les ordres de Martín hi havia Ramis, Chico i Zuiverloon. En aquests, s'incidí sobretot en la intensitat a l'hora de defensar, la qual ha de permetre sortir a la contra amb molta rapidesa. Aquesta va ser l'altra feina del dia: les transicions a l'atac. Si Martín es va centrar en la tasca defensiva, en la qual també hi col·laboraven Martí i Pina, possible parella a la sala de màquines, Caparrós es focalitzà en les indicacions ofensives.
Castro i Pereira, a les bandes
El tècnic d'Utrera va provar Gonzalo Castro i Michael Pereira com a estilets per les bandes. La velocitat és una de les obsessions de Caparrós i aquests dos jugadors la poden proporcionar. Si l'entrenador vermell apostàs per aquests dos futbolistes, el gran perjudicat seria un dels homes que en aquest inici de temporada ha deixat més bones sensacions, Emilio N'Sue. De tota manera, no serà fins a l'entrenament de divendres horabaixa, a porta tancada a l'Iberostar Estadi, que es definirà l'onze de manera definitiva.
En aquest hipotètic onze, hi prevalia la velocitat, ja que Alfaro va formar com a parella de Víctor a la punta d'atac. Aquesta podria ser l'aposta de Caparrós contra el València, ja que la partida de Tomer Hemed amb la selecció israeliana durant la setmana l'ha privat d'assimilar els conceptes que el nou tècnic vermell ha començat a inculcar als seus homes en aquesta primera setmana de feina. I és que Hemed i Aouate foren els dos únics absents de la sessió d'entrenament d'ahir. La bona notícia la deixà el capità Nunes. Malgrat que encara no està disponible per enfrontar-se a l'equip d'Unai Emery, se'l veié a la gespa fent exercicis amb pilota. Cáceres també continuà amb la feina de rehabilitació en solitari.
Tissone considera "normals" els canvis de tècnic i president
Fernando Tissone volgué restar importància al convuls període que ha viscut el Mallorca durant les darreres setmanes i considerà "normals" els canvis a la banqueta i a la llotja presidencial, segons ell, per l'adaptació del futbol als temps que corren. "Els canvis d'entrenadors, de presidents, de jugadors... són coses bastant normals en els darres anys en el món del futbol. Potser abans no passava tant, s'esperava que s'acabàs el contracte de cada entrenador", explicà l'argentí, qui demanà temps per adaptar-se a un futbol "molt diferent de l'italià".
"M'he d'acostumar a un futbol nou, a una vida nova. Són moltes coses que canvien i no som un extraterrestre, un robot, que d'un dia per l'altre s'adapta a una vida nova. Requereix temps i ho aconseguiré", reflexionà Tissone, qui es mostrà optimista respecte de la seva adaptació a les exigències del tècnic vermell.
"He tingut prop de deu entrenadors diferents en vuit anys, són molts. M'he adaptat a Itàlia a un futbol molt diferent de l'argentí en molt poc temps, a molts entrenadors, perquè he jugat amb tots i no és una cosa difícil per mi. El futbol italià i l'espanyol són molt diferents per molts factors. En poc temps m'hi acostumaré", recordà el migcampista, que espera la seva oportunitat convençut de poder fer-se un lloc a l'onze inicial.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.