Nadal no seguirà en el cos tècnic del Mallorca. | MONSERRAT

TW
2

Miquel Àngel Nadal plega. El manacorí comunicà ahir la decisió de no continuar exercint el càrrec de segon entrenador en l'equip tècnic de Joaquín Caparrós i de posar fi a la seva etapa a la banqueta del Reial Mallorca.
Aquesta decisió de Nadal no agafa gairebé ningú per sorpresa, ja que l'exfutbolista havia posat en quarantena la seva continuïtat en el cos tècnic mallorquinista arran de la sortida del club de Michael Laudrup i del seu ajudant Erik Larsen.

Miquel Àngel Nadal ha estat l'encarregat de dur les regnes de l'equip en la breu etapa de transició a la banqueta vermella i que s'inicià amb l'adéu de Laudrup i es tancà amb la contractació de Caparrós. De fet, fins i tot dirigí el Reial Mallorca a l'estadi Reyno de Navarra davant l'Osasuna en el darrer partit de Lliga, que acabà amb un empat a dos.

Amb l'arribada de Caparrós al Mallorca, Nadal es posà a disposició del tècnic d'Utrera i es mostrà obert a col·laborar i a ajudar en tot allò que fos necessari, amb l'objectiu de fer tan poc traumàtic com fos possible el relleu a la banqueta vermella. Això sí, el manacorí sempre condicionà la seva continuïtat al fet de ser útil a l'equip. No volia, en cap cas, representar una càrrega per al nou entrenador ni encara menys ser un objecte decoratiu durant els entrenaments de l'equip.

Així les coses, després d'haver assessorat, aconsellat i posat al dia Caparrós en els primers dies del tècnic andalús al capdavant de la plantilla del Mallorca, informant-lo puntualment de qualsevol detall que afectàs les qualitats o el caràcter dels futbolistes vermells, Nadal considera que la seva missió principal en el nou cos tècnic mallorquinista ja ha finalitzat.

Des del primer dia, Caparrós assegurà que comptava amb Miquel Àngel Nadal, però també és cert que desembarcà al Mallorca amb el seu equip de confiança: un segon entrenador (Luci Martín), un preparador físic (Aurelio Ruiz) i un preparador de porters (Luis Llopis). En la pràctica, ha estat Luci Martín l'encarregat de tallar el bacallà en els primers entrenaments de Joaquín Caparrós, mentre que Nadal ha adoptat un paper més secundari.

El de Manacor, que entrà en el cos tècnic del Reial Mallorca l'estiu del 2010, a petició del màxim accionista del club, Llorenç Serra Ferrer, i que formà equip amb Laudrup i Larsen durant la temporada passada i en l'inici de la present, es mostrà disgustat per la trista sortida de l'entitat que tingueren els seus col·legues danesos. Nadal fou molt crític amb la mala imatge que havia projectat el Mallorca arran del comiat de Larsen i posterior sortida de Laudrup i pels enfrontaments a cara descoberta que havien protagonitzat entre ells els membres del consell d'administració. Fou llavors quan la família Nadal, representada en l'òrgan de govern de la Societat Anònima Esportiva mallorquina per l'advocat Fernando Martos, decidí sortir-ne.

Fora del consell d'administració, Miquel Àngel Nadal decidí continuar en el cos tècnic del Mallorca per una qüestió de responsabilitat i per facilitar la transició en la banqueta vermella. Això sí, posà una data de caducitat i aquesta arribà ahir. Encara que ja no és conseller ni segon entrenador del Mallorca, Miquel Àngel Nadal continua sent accionista del club i, igual que el seu nebot Rafel, ostenta un paquet del 5% dels títols de propietat.
El manacorí s'acomiadà ahir dematí de la plantilla mallorquinista abans de l'entrenament, amb una visita al vestidor, lluny dels focus i de les mirades indiscretes, i desitjà sort a l'equip i a Caparrós.