BMW presenta la manera més selecta i luxosa d'experimentar la tecnologia híbrida en un automòbil: el BMW ActiveHybrid 7. Aquesta berlina, part de la sèrie 7 de BMW, estableix un nou llistó de referència en eficiència en el màxim segment automobilístic.
Es diferencia dels altres perquè està equipat amb llantes d'aliatge lleuger de 19 polzades amb disseny de tipus turbina de deu radis, optimitzat aerodinàmicament, i perquè du la denominació del model en el maleter, en el muntant C darrere de les finestres laterals posteriors i en les motllures embellidores dels llindars de les portes.
El BMW ActiveHybrid 7 és el primer automòbil del món que du un motor V8 de benzina amb caixa del canvi automàtica de vuit marxes i, a més, un motor elèctric, al qual s'aplica el concepte Mild-Hybrid. Gràcies a la combinació d'un motor de vuit cilindres amb tecnologia BMW TwinPower Turbo i injecció directa de benzina High Precision Injection, amb un motor elèctric trifàsic síncron, el BMW ActiveHybrid 7 té una potència de 342 kW/465 CV i un parell màxim de 700 Nm. La transmissió de la força és a càrrec d'una caixa del canvi automàtica de vuit marxes.
El motor elèctric, molt compacte, està muntat entre el motor de combustió i el convertidor de la caixa automàtica i rep la seva energia d'una bateria de ions de liti, especialment desenvolupada per a l'ús en aquest automòbil. La perfecta coordinació del funcionament d'aquests dos motors aconsegueix optimitzar l'eficiència, el dinamisme i el nivell de confort del BMW ActiveHybrid.
Així mateix, és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en només 4,9 segons. Malgrat això, el consum mitjà segons cicle de proves UE és de tan sols de 9,4 litres als 100 quilòmetres i, a més, el valor de CO2 és d'uns modests 219 gr/km.
La tecnologia híbrida ofereix addicionalment diverses funcions de confort, de funcionament eficient. És el primer BMW amb caixa del canvi automàtica que inclou la funció Auto Start Stop, que evita que el motor de combustió funcioni en ralentí en detenir el cotxe en encreuaments o en retencions de trànsit.
També és el primer pic que el climatitzador i el sistema de ventilació continuen funcionant encara que el motor estigui apagat, ja que tots dos sistemes s'alimenten, a través de la xarxa de bord de 120 volts, de la bateria de ions de liti. Diversos indicadors especials, en el tauler d'instruments i a la pantalla Control Display, informen sobre el grau d'eficiència i l'estat de funcionament dels components del sistema híbrid.
El sistema de sèrie de fars bi-xenon pot ampliar-se mitjançant l'assistent de llums llargs i el sistema d'adaptació del feix de llum en els revolts que, al seu torn, inclou el sistema d'adreçament de la llum en girar cantonades, la variació de la distribució del feix de llum i la regulació automàtica de l'abast dels llums. Així, s'estableix una fita en conducció nocturna segura. La pantalla virtual Head-Up-Display, també opcional, permet projectar en el parabrisa diverses dades de rellevància per a la conducció. La pantalla virtual és en el camp visual del conductor i pot apreciar-se sense apartar la vista del trànsit.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.