L'australià Casey Stoner va aconseguir el millor temps en els primers entrenaments lliures, però no va tardar massa a superar el registre del líder del mundial l'italià Marco Simoncelli (Honda RC 212 V), que en la segona tanda lliure va aconseguir aviat un 1:47.188 que el va posar primer per davant de Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) i Dani Pedrosa.
Simoncelli va arribar al Japó amb bones notícies, ja que pocs dies abans de viatjar al país del sol naixent va renovar el seu contracte amb l'escuderia del seu compatriota Fausto Gresini per pilotar una de les Honda oficials de fàbrica el 2012, el que a més li va garantir que, després de la carrera de Motegi, serà el tercer pilot, després de Stoner i Pedrosa, que provarà la nova Honda de 1.000 c.c., la RC 213 V, en el mateix traçat japonès.
Però no va durar massa l'alegria de Simoncelli, ja que Casey Stoner, el més ràpid al matí, es va posar al capdavant de la taula de temps amb 1:47.055, si bé en aquesta ocasió tampoc no va poder aguantar gaire al capdavant, ja que el seu propi company d'escuderia, Dani Pedrosa, li va arrabassar aquest lloc en rodar en 1:46.818 i, poc després, en 1:46.790.
Una seqüència de voltes ràpides dignes de mèrit i el millor regal que podia fer-se Pedrosa, que ahir va complir 26 anys.
Domini d'Honda
Així es va arribar al tram final dels entrenaments, en el qual tots els pilots van entrar als seus tallers per muntar pneumàtics blans a la roda posterior de les seves motos i buscar així un millor temps per a la classificació de proves lliures, en les quals el denominador comú va ser el domini dels pilots d'Honda.
Pràcticament des del principi va quedar clar que el circuit de Motegi, que és propietat d'Honda, també és un traçat per a les característiques d'aquest constructor, ja que gairebé sempre van ser els representants d'aquest els que van dominar els entrenaments, amb Stoner o Pedrosa al capdavant, però secundats a tota hora per Andrea Dovizioso i Marco Simoncelli.
Al final, ningú no va poder amb el registre de Pedrosa, que a més va ser nou rècord de la categoria, ja que fins a aquell moment la volta més ràpida de MotoGP l'havia fet l'australià Casey Stoner en 1:47.091 amb la Ducati Desmosedici l'any 2008.
Stoner es va haver de conformar amb la segona plaça, si bé tant Pedrosa com ell van encadenar una seqüència de voltes ràpides personals que els garanteix un ritme molt alt per a la carrera, seguits una mica més enrere per Andrea Dovizioso i Marco Simoncelli.
Lorenzo, obligat a millorar
El vigent campió del món, el mallorquí Jorge Lorenzo es va haver de conformar amb la cinquena plaça i un temps de 1:47.310, a un poc més de mig segon de Pedrosa, que l'obliga a buscar alguna solució si vol aspirar al pòdium en la carrera nipona.
La primera moto no japonesa va ser la Ducati Desmosedici del nord-americà Nicky Hayden, sisè, mentre que el seu company d'equip, el nou vegades campió del món italià Valentino Rossi es va haver de conformar amb la vuitena plaça, just per davant d'Héctor Barberà (Ducati Desmosedici).
Una de les anècdotes de la jornada la va protagonitzar el nord-americà Ben Spies (Yamaha YZR M 1), company d'equip de Lorenzo, que va arribar al Japó amb problemes d'estómac i aquest mateix inconvenient va ser el que li va fer baixar-se després de la cinquena volta de la segona tanda de proves lliures, pel que va acabar relegat al catorzè lloc final del primer dia.
Àlvaro Bautista, l'únic pilot de Suzuki en el campionat del món de MotoGP i que no sap si continuarà amb ells el 2012, va finalitzar onzè, amb Toni Elías (Honda RC 212 V) en la quinzena posició.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Visca el Barça!
No vull opinar. No m´interessa aquesta gent.