El nou Lancia Ypsilon és un "petit vaixell almirall" que en tan sols 3,84 metres concentra el millor de l'estil italià, de la innovació i del respecte pel medi ambient i que, per primera vegada, es presenta amb 5 portes, per acollir amb major comoditat els amants de l'encant, de la tecnologia i de l'estil Lancia. És un automòbil molt compacte, tant que pertany al segment "B", però amb un elevat estàndard d'habitabilitat i de confort, tot i que té sols 384 cm de llarg, 167 d'ample i 152 d'alt i una distància entre eixos de 239.
Pot albergar fins a cinc persones i, respecte de les dimensions, està dotat d'un maleter entre els més capaços del segment i se situa al capdamunt d'aquest per habitabilitat interior, tenint en compte la grandària. Els fars fets en col·laboració amb Marelli Automotive Lighting Magneti es desenvolupen horitzontalment i emmarquen l'ampli frontal. Aquests, en la versió bi-xenon, tenen mòduls el·líptics circulars que li atorguen una "mirada" encara més severa i contundent.
El volum general de la part posterior s'estreny per a un millor rendiment aerodinàmic i presenta un volum pronunciat del portó, buit en el centre. Amb el lema del respecte pel medi ambient i del plaer de conducció, la gamma del nou Ypsilon brinda el flamant 1.3 Multijet II (Euro5), amb sistema Start&Stop de sèrie, que desenvolupa una potència màxima de 95 CV a 4.000 rpm i un parell de 200 Nm a sols 1.500 rpm.
Dotat de turbocompressor de geometria variable, d'una nova bomba d'oli de cilindrada variable i d'alternador de càrrega "intel·ligent", l'1.3 Multijet II registra només 99 g/km d'emissions de CO2 en el cicle mixt i pertany a la segona generació dels propulsors Multijet. Concretament, els motors Multijet II asseguren nivells d'economia, d'ecologia i de prestacions dels millors del mercat. Respecte de la primera generació de motors Multijet, canvia el sistema d'alimentació amb injectors més ràpids i capaços d'efectuar injeccions múltiples molt properes.
Des dels primers esbossos, l'interior s'ha dissenyat inspirant-se en una abraçada. El quadre de comandament es fa embolicar pels panells de les portes que, en canvi, a la part posterior, cenyeixen magníficament els seients. El disseny del quadre de comandament neix amb la intenció de contraposar la seva aplicació en teixit projectat cap als ocupants, en la part superior que descriu la línia del parabrisa i que el defineix com un amfiteatre.
L'equipament Silver inclou comandament a distància d'obertura de portes, volant amb regulació en altura i profunditat, alçavidres elèctrics davanters, seient posterior partit 50/50, seient del conductor amb regulació en altura, rodes d'acer de 15", interiors en teixit tècnic amb electrosoldadures afegides, preinstal·lació autoràdio i lluneta tèrmica.
En el camp de la seguretat s'ofereixen de sèrie ABS+EBD, ESP amb ASR i Hill Holder, coixins de seguretat davanters i laterals, a més d'ancoratges Isofix. A aquests ja amplis continguts, la versió Gold afegeix climatitzador manual, ràdio CD amb reproductor MP3, retrovisors exteriors amb accionament elèctric, volant palanca del canvi en pell, tapisseria en Castiglio i Pack Comfort.
Nou Lancia Ypsilon
Palma25/09/11 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- Cisma a Vox: un centenar de càrrecs es rebel·len contra Abascal
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.