Victor es lamenta durant el partit de dissabte contra el Màlaga. | Montserrat T. D

TW
0

Després de guanyar el primer partit de Lliga contra l'Espanyol, el Reial Mallorca ha encadenat dues derrotes consecutives contra el Betis i el Màlaga i en els tres duels disputats fins ara l'equip just ha estat capaç de fer un gol. Aquesta situació, si bé encara no es pot qualificar de greu o catastròfica, sí que ha fet sonar les primeres veus d'alarma. El Mallorca no acaba de jugar bé i no té pegada. Davant aquest panorama, que alguns comencen a pintar amb tonalitats molt fosques, el davanter Víctor Casadesús demana calma i una mica de paciència i fe en l'actual plantilla vermella.

El futbolista algaidí volgué aprofitar la compareixença d'ahir en la roda de premsa posterior a l'entrenament per fer una crida a l'entorn mallorquinista. Víctor reconeix que el Mallorca no ha estat encertat davant la porteria rival en aquests tres partits, però assegura que la referència constant a la manca de gol resulta contraproduent i no fa re més que afegir "una pressió innecessària al conjunt". "Des de l'inici del curs hem parlat que ens falta un davanter i que no tenim gol. Això no ens fa gens de bé. Hem ficat una pressió innecessària a l'equip, fins i tot des d'abans d'haver començat la Lliga".

Acte seguit, el davanter mallorquí demanà un vot de confiança en l'actual plantilla vermella i recordà que encara té molts futbolistes capacitats per fer gols, malgrat la sortida del club d'homes de futbolistes com Webó i De Guzmán, que la temporada passada aconseguiren 18 de les 41 dianes que sumà el conjunt en Lliga. "Hi ha jugadors que la campanya passada marcaren molts gols i que encara són aquí (en el Mallorca) com Pereira, Castro i Emilio (N'Sue). Fins ara no n'han pogut fer, però els gols arribaran. És vera que davant el Màlaga quasi no vàrem crear ocasions de perill, però en els dos matxs anteriors sí. Sabem que, si cream oportunitats de gol, aquests arribaran", afirmà.

Víctor Casadesús també opinà que ja no serveix de res lamentar la no-arribada del davanter belga Marvin Ogunjimi el 31 d'agost passat i féu una nova crita a la unitat per superar les dificultats. "Cada any passa el mateix. Es parla més d'allò que encara ha de venir o que necessita l'equip que del que hi ha. Ja no hi podem fer res. Encara que hi hagi gent descontenta amb el conjunt, som els que som i al final som nosaltres els que hem de treure l'equip endavant. Hem de remar tots en la mateixa direcció: afició, jugadors, club i premsa, perquè, si el Mallorca baixa a Segona, serà dolent per a tots. Les batalletes entre nosaltres no beneficien ningú".

Tot i la derrota encaixada contra el Màlaga, Víctor considera que no hi ha motius per al desànim i que encara és prest per fer valoracions. "No estam desil·lusionats perquè vencérem el primer duel i era important començar bé. Llavors, davant el Betis hauríem pogut treure un millor resultat amb una mica de sort, ja que tinguérem les nostres oportunitats. Finalment, el Màlaga és un equip que serà en la zona alta de la classificació tota la temporada i ahir (dissabte) no és que jugassin millor que nosaltres, però ens guanyaren. En aquest duel és cert que hauríem pogut fer alguna cosa més, però els dos primers anaren bé. És clar que m'agradaria acumular més punts i que l'equip jugàs millor. Encara és prest per treure conclusions, però tenim clar que, si no feim gols, no guanyarem", sentencià el futbolista algaidí.

Notícies relacionades

7 anys sense guanyar a Vila-real

Sense gaire temps per pair i analitzar la derrota de dissabte a l'Iberostar Estadi contra el Màlaga, el Reial Mallorca ja prepara les seves armes per iniciar demà (a les 22 hores) l'assalt a una plaça complicada com és El Madrigal, l'estadi on juga el Vila-real i en el qual el conjunt balear acumula set temporades sense guanyar. El Reial Mallorca ha visitat el camp del submarí groc en dotze ocasions com a equip de Primera Divisió i el balanç és de sis victòries locals, quatre empats i només dos triomfs mallorquinistes.

La darrera vegada que el conjunt vermell s'endugué els tres punts d'El Madrigal fou el 3 de desembre del 2003, en partit corresponent a la catorzena jornada del curs 2003/04, que acabà amb el marcador de 0-2. En aquesta ocasió, els golejadors mallorqunistes foren Etoo i Campano. L'altra victòria del Mallorca a Vila-real es remunta a la campanya 1998/99, la primera de l'equip groguet a la màxma categoria del futbol espanyol. El conjunt aleshores entrenat per Héctor Cúper superà els locals per 0-2.

Dit això, d'ençà d'aquell llunyà 3 de desembre del 2003, el Mallorca no ha tornat a vèncer al camp del conjunt valencià i el balanç en aquests darrers set anys és de cinc victòries locals i dos empats, amb 14 gols a favor del Vila-real i només cinc dels mallorquins. Curiosament, les dues darreres dianes del Mallorca foren aconseguides per futbolistes que ara són a les ordres de Juan Carlos Garrido en l'equip groc: Borja Valero i De Guzmán. La temporada passada el Vila-real s'endugué el triomf per un contundent 3-1. Cazorla, Rossi i Nilmar marcaren pels locals i De Guzmán, pel Mallorca.

En la campanya 2009/10, el resultat fou d'empat a un gol. Rossi avançà els de Garrido en el minut 53 i Borja Valero igualà el marcador en el 74 i aconseguí l'històric gol número 1.000 del Mallorca a Primera Divisió.
La golejada més gran que ha rebut el conjunt balear a El madrigal es produí el curs 2005/06, en un enfrontament que acabà amb un resultat de 3-0. El Reial Mallorca tindrà demà una bona oportunitat per trencar la mala ratxa al camp del Vila-real, ja que l'equip groguet no es troba en un bon moment de forma, perquè just ha sumat 1 punt de 9 possibles en els tres primers partits i també perdé en el seu debut a la Champions.