Froome en la darrera esprintada a Peña Cabarga. | Reuters.

TW
0

El corredor britànic Christopher Froome (Sky) es va imposar en la dessetena etapa de la Vuelta Ciclista a Espanya, disputada entre Faustino V i la penya Cabarga, sobre 211 quilòmetres, per davant Juan José Cobo (Geox), a 1 segon i que conserva el mallot vermell de líder de la classificació general.

Chris Froome es va apuntar la primera victòria en una de gran després d'un atac en el darrer quilòmetre, al qual només respongué Juanjo Cobo, qui, malgrat cedir inicialment, va aguantar el lideratge, alimentat per l'ànim dels seus paisans, que omplien les cunetes de la muntanya cantàbrica.

"Ha estat una de les etapes més dures de la meva vida. Juanjo ha estat molt fort", va apuntar Froome, després de vèncer l'etapa, amb just un grapat de metres d'avantatge sobre el Bisonte Cobo i 21 segons respecte de l'holandès del Rabobank Bauke Mollema, tercer a la penya Cabarga, 6,1 quilòmetres d'ascensió al 8,9 per cent de pendent mitjà.

Abans de la furibunda ofensiva de Froome, 8 corredors, entre ells el francès David Moncoutié (Cofidis), l'italià Marzio Bruseghin (Movistar Team) i el rus Evgeny Petrov (Astana), varen cercar l'escapada, a gairebé 100 quilòmetres de la meta, però varen ser neutralitzats en el descens de l'alt de Lunada, de segona.

A les rampes de Lunada, el Geox, amb David de la Fuente i Carlos Sastre, va tensar el ritme del gran grup, mentre que el Katusha, pensant més en Dani Moreno que en Joaquim Rodríguez, llastrat per les seqüeles de la caiguda de la vigília, ho va fer en el descens i a les primeres rampes del port final. L'irlandès Daniel Martin (Garmin) i el basc Amets Txurruca (Euskaltel), juntament amb Bruseghin més tard, varen cercar el triomf a 5 quilòmetres de la meta, encara que el Katusha i l'Euskaltel varen acabar amb les seves opcions, mentre que Cobo semblava un gegant enmig dels ànims de paisans i els membres de la seva penya.

El líder de la Vuelta es va animar davant del defalliment de Bradley Wiggins, però no comptava amb un Froome que anava sense fre i que es va buidar en el quilòmetre final, com si es tractàs d'una contra rellotge, la seva vertadera especialitat. Malgrat que inicialment el de Cabezón de la Sal semblava que cediria el mallot vermell de líder, va saber aguantar un ritme que li va permetre tenir a l'abast el britànic d'origen kenyà, arribar a la seva altura a just 200 metres per al final i perdre només 1 segon -més 8 de bonificació: 20 per a Fromme i 12 per a ell-, que el varen fer retenir la peça vermella.

Juan José Cobo: "Em pensava que ho perdria tot"

Juan José Cobo va afirmar que va pensar per un moment que "ho perdria tot", després de l'atac final del seu gran rival per al triomf final, el britànic Chris Froome. "Hi ha hagut un moment que em pensava que ho perdria tot i he tret totes les forces possibles. He de reconèixer que Froome és un just vencedor i ha merescut guanyar; allò bo és que he pogut mantenir el mallot vermell de líder", assegurà un exhaust Cobo. El cantàbric ja sabia que "l'Sky tant amb Froome com amb qualsevol altre corredor donaria guerra". "Té dos homes que poden optar a la victòria, nosaltres intentarem defensar-nos tan bé com puguem", indicà amb referència també a Bradley Wiggins. "Crec que, gràcies a l'afició, he pogut treure una mica més de forces", finalitzà.