TW
0

L'entrenador del FC Barcelona, Pep Guardiola, va dirigir ahir dematí la primera sessió preparatòria després de la gira dels Estats Units i per primera vegada va poder fer feina amb el nou fitxatge blaugrana, el xilè Alexis Sánchez, que també va tenir ocasió de conèixer l'estrella de l'equip, l'argentí Leo Messi. Ambdós es varen exercitar a la ciutat esportiva del club, en una sessió preparatòria en la qual les absències de la majoria de jugadors de l'equip professional foren la nota destacada, després que Guardiola hagués donat dos dies de festa als expedicionaris pels Estats Units. A més, onze futbolistes han estat convocats amb les seves seleccions per als amistosos de demà dimecres.

D'aquesta manera, el tècnic català va dirigir amb el preparador Lorenzo Buenaventura un grup reduït i format per Messi, Mascherano, Alexis Sánchez, que diumenge varen finalitzar les vacances; i Adriano, que es va incorporar a l'equip en la recta final del periple nord-americà. Així mateix, al camp d'entrenament hi eren Carles Puyol i Maxwell, que es varen exercitar pel seu compte. Ja a l'horabaixa, Guardiola va tornar a convocar els mateixos jugadors per a una nova sessió física. Un fet curiós va ser veure que el cos tècnic, integrat per Pep Guardiola, Tito Vilanova, Juan Carlos Unzue i Aureli Altimira, els preparadors, els metges i els recuperadors, formaven un grup més nombrós que el dels futbolistes.

"A Madrid, hi anam a guanyar"
Un dels components de la plantilla, Andrés Iniesta, va comentar des de la concentració de la selecció espanyola que el conjunt blaugrana "no s'imagina una possible derrota al Bernabéu" i que "intentaran vèncer" en el partit d'anada de la Supercopa, que els enfrontarà diumenge amb el Reial Madrid. "No ens passa pel cap perdre al Bernabéu i tractarem de guanyar", assegurà el manxec. També va parlar sobre el rodatge de l'equip català per a aquesta cita. "Ens hem preparat de la millor manera possible i crec que estarem bé per competir. Hem de procurar mantenir en tot moment la il·lusió i la motivació de pensar que ens hi jugam el primer títol".

Barça i Espanyol imposen la lògica

El FC Barcelona i l'Espanyol imposaren la lògica i avui (21.45) disputaran la final de la Copa Catalunya, després d'imposar-se al Girona i al Nàstic de Tarragona, respectivament. Els blaugrana, que, a causa a les convocatòries internacionals, disputaren la semifinal amb els jugadors del Barça Atlètic i dirigits per Eusebio Sacristán, hagueren de remuntar el gol inicial del Girona, obra de Gorka. Però la factoria blaugrana continua produint jugadors a bon ritme i els joves saberen sobreposar-s'hi. El juvenil Lobato fou l'autor de l'empat a 1, amb un xut creuat des de fora de l'àrea. El gol de la victòria va tenir origen als peus del mallorquí Carmona. Va guanyar la línia de fons i el seu servei xut fou ben aprofitat per Martí Riverola, per fer pujar l'1-2 definitiu.

D'altra banda, en la primera semifinal, l'Espanyol derrotà el Nàstic per 1-2 gràcies a dues dianes de Dani Osvaldo, que va tornar a mostrar la seva gran qualitat. L'Espanyol, que defensa el títol aconseguit la temporada passada, s'encomanà a la seva màxima estrella, un golejador indiscutible, però que encara no té del tot assegurada la continuïtat en el club català. En una primera meitat amb poques ocasions, el Nàstic copejà primer. El solleric Tuni serví perfectament una pilota des de la banda esquerra, que Eloy Gila va pentinar amb el cap al fons de la xarxa. Però l'alegria durà poc als amfitrions, perquè els pericos reaccionaren ràpidament amb una rematada acrobàtica d'Osvaldo. En la segona meitat, el conjunt dirigit per Mauricio Pochettino va cercar amb insistència un gol que va arribar quan faltaven 4 minuts per al final, de nou a càrrec del davanter italoargentí.