TW
0

La presentació mundial del Jazz Hybrid va tenir lloc al Saló de l'Automòbil de París de 2010, on es demostrà, una vegada més, el compromís constant d'Honda amb la tecnologia híbrida de benzina i electricitat. La nova versió combinada es comercialitzarà aquesta primavera, juntament amb una nova versió del Jazz amb motor de benzina. Per primera vegada, els consumidors del segment B tindran disponible un vehicle híbrid paral·lel. Visualment, el Jazz Hybrid es distingeix de la resta de versions de la gamma Jazz pels fars remodelats, que ofereixen un contorn blau crom, llums posteriors transparents, nova graella davantera cromada, para-xocs de nou disseny i guarnició posterior cromada.

El nou híbrid també estarà disponible en la gamma de colors existents i en un nou color verd llima (Lime Green) metal·litzat especial, que és el color de les fotos que il·lustren aquest article. El Jazz Hybrid disposa del mateix motor i sistema IMA que l'híbrid Insight, en el qual han demostrat la gran fiabilitat. IMA són les sigles d'Integrated Motor Assist (Assistència Integrada del Motor), que consta d'un motor de baixa fricció d'1,3 litres que actua com a principal font d'energia, un motor elèctric ultrafí, una bateria lleugera i compacta i una transmissió de variació contínua.

La tecnologia IMA es va utilitzar en els models Insight de primera generació de l'any 2000, el Civic IMA, el Civic Hybrid, l'Insight 2009 i el CR-Z. El sistema ha evolucionat amb els anys i és ara més petit i lleuger. Durant la desacceleració, els cilindres del motor no reben càrrega, per la qual cosa la combustió dels quatre cilindres s'atura i tots els potenciòmetres es tanquen hermèticament.

Per si mateix, el motor produeix 88 CV i 121 Nm de parell, però la clau dels sistemes híbrids és l'assistència que presta el motor elèctric, que pot ajudar a augmentar el rendiment i a mantenir les emissions i el consum de combustible en el nivell mínim. El motor utilitza bobines amb debanament d'alta densitat i imants d'alt rendiment per produir 14 CV i 78,5 Nm.

Quan el conductor prem el botó ECON, aquest indica al sistema de gestió del vehicle que adopti una configuració específica per millorar el consum de combustible. Ho fa sense afectar els nivells de seguretat ni les prestacions generals del cotxe. On més s'accentua l'estalvi de combustible respecte d'altres vehicles convencionals és en l'ús per la ciutat, ja que el consum mitjà urbà és només de 4,6 litres. Les altres prestacions són les normals d'un vehicle de les seves característiques, amb una velocitat màxima de 177 Km/h i una acceleració de 0 a 100 Km/h de 12,6 segons.

La bateria IMA i la unitat de control de potència s'han integrat sota el pis del maleter, sense fer-li perdre espai i permetent que els seients Honda Magic Seats es pleguin de la mateixa manera que en les versions no híbrides. És a dir, es poden plegar els seients perquè quedin completament plans, a fi d'obtenir uns sorprenents 1.320 litres d'espai.

L'interior de l'habitacle s'ha renovat amb un quadre de comandament més fosc, d'un sol color, en fort contrast amb la il·luminació blava dels indicadors i la consola central. El quadre de comandament integra una versió de la funció ECO Assist, que aprofita la il·luminació ambiental del velocímetre per indicar al conductor com afecta el seu estil de conducció a l'economia de combustible. La funció Ressò Assist permet obtenir la màxima economia del vehicle en situacions habituals.