Cavendish ha aconseguit la seva tercera victória en el Tour. | PASCAL ROSSIGNOL
El corredor britànic Mark Cavendish, de l'equip HTC-Highroad, s'adjudicà l'onzena etapa del Tour de França, de 167,5 quilòmetres i disputada entre Blaye les Mines i Lavaur, després de batre a l'esprint l'alemany Andre Greipel (Omega Pharma-Lotto) i el nord-americà Tyler Farrar (Garmin-Cervélo). Aquesta victòria li serví per enfundar-se el mallot verd de líder de la classificació per punts.
Mark Cavendish i l'HTC tornaren a demostrar el seu domini en les arribades massives. El corredor obtingué el tercer triomf d'aquesta edició i el divuitè del seu palmarès a la ronda gal·la. Es rescabalà, així, de la derrota de dimarts a Carmaux contra el mateix Greipel.
La jornada, amb l'ascensió de dues tatxetes, el Tonnac, de tercera categoria, i el Puylaurens, puntuable de quarta i situat a 32 quilòmetres de la meta, es va caracteritzar per una fina pluja que va acompanyar el grup durant gran part del recorregut.
Pareixia que una fuga de sis corredors des del quilòmetre 13, inclòs Rubén Pérez Moreno, de l'Euskaltel, podia trencar el pronòstic d'una arribada a l'esprint. El sextet va tenir una renda màxima de 4:25 que s'acabà després de més de 150 quilòmetres per la feina de conjunts com HTC, el BMC i el Lampre. Succeí dos quilòmetres abans de la meta, quan Cavendish va quedar gairebé sense llançadors que l'impulsassin cap a la victòria.
Ben poc li importà això, al britànic, que accelerà quan faltaven 350 metres per al final i ningú, tampoc l'espanyol José Joaquín Rojas, segon de la classificació general de la regularitat, no pogué seguir el seu ritme en la darrera volata abans de la irrupció del terreny accidentat. El francès Thomas Voeckler (Europcar) conservà el mallot groc.
El tricampió Contador tindrà a les rampes inicial dels Pirineus la primera oportunitat de comprovar l'estat del genoll per les seqüeles de les caigudes i, també, el dels rivals pel primer lloc a París.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.