El número u del món, el mallorquí Rafel Nadal, debutarà dilluns a Wimbledon davant el nord-americà Michael Russell per iniciar la defensa del títol, aconseguit el 2010 per segona vegada, segons determinà ahir el sorteig duit a terme a les instal·lacions de l'All England Club. Si supera a Russell, un rival amb el qual no s'ha enfrontat mai, es trobaria en la segona ronda amb el guanyador del duel que dirimiran Pablo Andújar i Ryan Sweeting. Posteriorment, el manacorí pot tenir d'adversari el veterà Tommy Haas o el canadenc Milos Raonic i, en uns hipotètics quarts, pot lluitar amb Thomas Berdych, el rival de la final més recent.
Nadal arrancarà en la competició londinenca com a cap de sèrie número u per primera vegada, alhora que tractarà de mantenir-se a la cúspide del rànquing de l'ATP, una posició que aquesta temporada ha aconseguit conservar tot i l'amenaça del número dos: el serbi Novak Djokovic. L'esportista illenc, campió de 2008 i 2010, és a l'altra banda del quadre del suís Roger Federer, sis vegades guanyador de Wimbledon, de manera que només es poden enfrontar en la final, com el 2006, 2007 i 2008. Novak Djokovic també és a l'altre costat de la graella, amb la qual cosa tan sols un, el balcànic o l'helvètic, tindria Nadal davant en cas d'accedir al matx que clou Wimbledon.
Per arribar al darrer acte, el mallorquí ha de superar una semifinal en la qual, tal com han quedat els emparellaments del torneig, hi pot ser Andy Murray o Andy Roddick, els rivals que es preveuen més forts en aquesta banda del quadre. Tanmateix, també tenen opció de fer-ho el brasiler Thomaz Bellucci, que protagonitza una gran campanya; i l'espanyol Feliciano López .
Concretament, Murray, en qui tot el Regne Unit diposita ara la confiança que anys abans reservava a Tim Henman, ha aconseguit el títol de Queen's en una final ajornada per la pluja davant el francès Jo-Wilfried Tsonga. Obrirà el Grand Slam londinenc com a quart cap de sèrie i contrincant de Daniel Gimeno-Traver.
Federer, que surt com a tercer favorit i perd el primer lloc entre els cap de sèrie, cosa que no succeïa des de 2003, començarà el camí cap a setena final de Wimbledon davant el kazakh Mikhaïl Kukushikin. En aquesta escalada cap al trofeu, el suís pot entrar a la pista central per jugar-hi una de les semifinals contra el suec Robin Soderling o Novak Djokovic. Amb la intenció de desbancar Nadal del podi mundial, el jugador serbi debutarà a l'All England Club davant el francès Jeremy Chardy.
Russell, el primer rival a Londres
El manacorí, que dilluns comença el camí per revalidar el títol, tan sols es trobaria amb Federer o Djokovic a la final
Londres18/06/11 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.