Audi R8 Spyder | PictureService

TW
0

L'R8 Spyder 5.2 FSI quattro captiva qui el mira. El traçat de línies ofereix una interpretació molt personal de la dinàmica i de l'emotivitat d'un esportiu d'alt rendiment. Dos cridaners canalitzadors platejats, que integren grans obertures de ventilació, li atorguen una imatge enèrgica.

A diferència del Coupé, l'R8 Spyder té les clàssiques entrades d'aire darrere les portes; els laterals posteriors s'han fabricat amb material compost reforçat amb fibra de carboni, igual que l'àmplia coberta del compartiment per a la capota. Al més pur estil Audi, l'R8 Spyder 5.2 FSI quattro té una capota de lona. Sols pesa uns 42 kg, fet que manté a retxa el pes total del cotxe i el centre de gravetat en un punt baix. Tancada s'integra amb harmonia en el disseny; llisca fins a la part posterior en dues aletes primes, que mostren un contorn similar al del sostre rígid del Coupé.

El V10 atmosfèric, amb càrter del cigonyal fabricat en alumini, integra injecció directa de benzina. El principi FSI proporciona una compressió de 12,5:1, cosa que contribueix a l'augment de la potència i a la millora de l'eficiència. El motor de 5,2 litres rendeix 530 Nm de parell a 6.500 rpm i 525 CV (386 KW) de potència a 8.000 rpm. La potència específica és de 100,9 CV per litre de cilindrada, la qual cosa significa que a cada CV just li correspon moure 3,3 kg. L'R8 Spyder 5.2 FSI quattro accelera en 3,9 segons de 0 a 100 km/h i la força de propulsió no cessa fins a aconseguir els 316 km/h.

El motor fascina en qualsevol situació per l'embranzida i la immediatesa, i com no, per l'inconfusible so del deu cilindres d'Audi.
Referent al tren de rodatge, l'Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro ecorre a tecnologies procedents del món de la competició. Braços triangulars dobles d'alumini s'encarreguen del guiat de les quatre rodes, mentre que la direcció assistida electrohidràulica de cremallera proporciona una sensació de contacte amb la calçada molt sensible.

El biplaça descapotable presumeix d'una generosa oferta d'espai a l'habitacle. La corona del volant esportiu multifuncional de cuir està aplatada a davant i els seients de regulació elèctrica donen una excel·lent subjecció i suport al cos. L'acabat és de màxima qualitat i el maneig està clarament i lògica estructurat; el sistema d'informació al conductor inclou una funció laptimer per cronometrar els temps de les voltes.

La paret divisòria incorpora un portaobjectes amb tres compartiments; en el frontal del vehicle es disposa de 100 litres de volum per a l'equipatge. Entre els equipaments més destacats hi ha un excel·lent sistema de so de Bang & Olufsen, un climatizador automàtic de confort i els seients amb calefacció. El cuir dels seients presenta una pigmentació especial destinada a reduir l'escalfament per l'acció dels rajos del sol. El sistema navigation plus amb lògica de maneig MMI s'inclou entre l'equipament de sèrie i sorprèn per l'alta resolució i la rapidesa amb la qual calcula les rutes. L'equipament de sèrie de l'R8 Spyder 5.2 FSI quattro inclou també els fars LED; díodes lluminosos generen el llum de creuament, el llum de carretera, el llum diürn i el llum intermitent.