Victòria treballada
De tota manera, no va poder mantenir l'alt nivell en els primers compassos del darrer set i encara que va aconseguir la primera renda, 3-1, va concedir tot seguit tres bolles de trencament al rival. Només en va poder salvar dues, per la qual cosa li va cedir de manera momentània la renda. Tot i això, Nadal estava decidit a sentenciar el xoc com més aviat millor i va aconseguir un nou trencament de servei en el sisè joc (4-2) davant del botxí de Fernando Verdasco, que va acabar sent definitiu per segellar la classificació per als quarts de final del gran francès.
Ara toca Söderling
Malgrat que hagi estat irregular, Nadal va recuperant de cada partit la seva millor versió i ara s'enfrontarà a Robin Söderling, l'únic home que ha pogut amb ell en el Bois de Boulogne, l'any 2009. El tennista suec també es va classificar després de desfer-se del francès Gilles Simon en tres sets, 6-2, 6-3 i 7-6. Söderling és un jugador sòlid sobre terra batuda, però si Rafel Nadal juga en el seu nivell no hauria de tenir problemes per poder introduir-se en les proves de les semifinals.
Rafel: "He de jugar amb més alegria"
El tennista manacorí Rafel Nadal està convençut que ha de continuar millorant el nivell si vol tenir opcions de lluitar per la sisena copa dels Mosqueters a Roland Garros, segon gran de l'any. Això no obstant, es va mostrar satisfet amb la victòria davant del croat Ivan Ljubicic per resoldre el partit en tres sets. "El començament del segon set va ser dolent, però em vaig deixar endur, vaig agafar el ritme amb el cop de dreta sense fer gairebé res. Això ha canviat i aquest és el camí a seguir. He de jugar amb més alegria per enfocar la recta final del torneig", va assegurar en declaracions a RTVE.
El número 1 del món va lamentar que hagués tingut davant un rival que talla "molt el ritme" perquè "falla dues bolles i després et fa un punt guanyador". "Si no jugues perfecte, Ljubicic no és el més adequat per agafar el ritme, encara que afortunadament l'he resolt en tres sets. Ha estat una pena no definir el primer abans perquè he sofert més que no preveia", apuntà. D'altra banda, sap que el seu duel amb Robin Söderling serà "el test més complicat" fins ara a París. "O hi jug bé o me'n vaig a Mallorca o a Queens. Aquests partits són complicats, hi he de jugar bé per tenir opcions", va explicar el manacorí.
Finalment, el número 1 del món va restar importància a la retirada de Fabio Fognini, que permet que Novak Djokovic sigui el primer semifinalista i gaudeix de més descans. "Jo sóc a quarts. Em queda molt per a aquesta hipotètica final. Eñ que necessit és jugar i millorar. Si no ho faig, encara que arribi a les rondes finals les opcions seran menors. He de pegar un salt de qualitat en el següent partit, ho necessitaré molt", va concloure.
Djokovic es classifica a semis sense jugar i Ferrer diu adéu
El valencià David Ferrer no podrà gaudir d'una ronda de quarts de final, que malgrat salvar tres pilotes de partit no va poder vèncer el francès Gael Monfils, davant el qual va perdre per 6-4, 7-5, 1-6 i 8-6, en quatre hores i set minuts, després de reprendre's el partit suspès diumenge per la falta de llum amb 2-0 per Ferrer en el quart set.
Ferrer protagonitzà una gran remuntada en el cinquè set quan estava avall 5-2, però després, com ell mateix va reconèixer, va ser "un poc júnior" i no va rematar la feina quan tenia Monfils exhaust i sense rumb a la Suzanne Lenglen, davant tots els seus seguidors.
Monfils s'enfrontarà als quarts de final amb Roger Federer i ambdós van per la mateixa part del quadre del serbi Novak Djokovic, que ja és a semifinals sense jugar, ja que el seu rival, l'italià Fabio Fognini, anuncià ahir que es retirava. Aquesta circumstància col·loca el de Belgrad a només una victòria de prendre a Nadal el número 1 del món. Mentrestant, el tennista argentí Juan Ignacio Chela es va convertir en el jugador més veterà que continua viu a Roland Garros després de derrotar el colombià Alejandro Falla per 6-4, 2-6, 6-1, 6-7 i 6-2 en gairebé quatre hores de joc.
Per la seva banda, Andy Murray aguantà el mal i encara tindrà una oportunitat de salvar-se després que es suspengués el duel contra el serbi Viktor Troicki per manca de llum amb empat a dos sets. En el darrer partit de vuitens, Troicki guanyà els dos primers sets per 6-4 i 6-4, i Murray els dos següents per 6-3 i 6-2. El partit quedà suspès després de dues hores i 51 minuts.
Sharapova, als quarts
Maria Sharapova va necessitar dues hores i dues reaccions per doblegar la polonesa Agnieszka Radwanska per 7-6 i 7-5 i assolir els quarts de final. La jugadora russa, semifinalista el 2007, es va veure dominada per Radwanska 4-1 en el primer parcial i després va haver de salvar cinc punts de set en el segon, però al final assolí la victòria gràcies a la seva major experiència. Sharapova, a la recerca de l'únic títol de Grand Slam que falta a la seva carrera, s'enfrontarà ara amb la guanyadora del duel entre la russa Maria Kirilenko i l'alemanya Andrea Petkovic.
La tennista Na Li es va convertir en la primera jugadora xinesa que assoleix els quarts de final, després de derrotar la txeca Petra Kvitova per 2-6, 6-1 i 6-3. La rival serà la bielorussa Victoria Azarenka.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.