TW
0

El rei Joan Carles deixarà la vela d'alta competició el pròxim 17 de setembre, darrera jornada del Trofeu Comte de Godó de Barcelona, que tancarà el Circuit Audi MedCup 2011, segons va dir l'armador Josep Cusí. Amb aquesta decisió, conclou una època a la vela espanyola, la de la saga del Bribón, que gairebé durant quaranta anys han compartit l'armador barceloní i el monarca, i el nom de la qual seguirà en unitats més petites, com el Platú 25 i el Melges 32. "Això no significa que deixem de navegar, tot i que si continuam ja serà en vaixells més tranquils. A la nostra edat, competir en un Transpac 52 és tot un risc, per la gran exigència física que es necessita; però l'afició no es perd mai", va declarar Cusí durant el desenvolupament a Cascais (Portugal) de la primera etapa de l'Audi MedCup 2011.

Durant gairebé quatre dècades, el nom del Bribón va quedar reflectit a la popa de quinze vaixells -Joan Carles ha estat el patró de catorze d'aquestes embarcacions-. Respecte del nom, Cusí explica que el nom de Bribón va ser molt meditat. "A tots els meus vaixells els he posat noms relacionats amb la seva funció. Al final, vaig optar per aquest nom en els meus vaixells de regates, perquè per competir-hi es necessita ser sagaç, agressiu i també una mica murri", va afirmar.

El Bribón I (Elvstrom-Half Tone), botat el 1972, va ser el que va obrir la saga. Aquell mateix any, després dels Jocs Olímpics de Munic en què, el llavors príncep Joan Carles, va participar en la classe Drac, Cusí i ell varen decidir unir forces; poc després, varen començar a competir en el Bribón II, en representació del Reial Club Nàutic de Barcelona i amb Paco Blasco com a timoner. Durant aquests anys, Joan Carles i Josep Cusí han aconseguit un bon grapat de premis: el triomf en cinc Copes del Rei, dos Sardinia Cup, dotze Copes d'Espanya, 11 trofeus Comte de Godó, una Copa de la Reina, tres Trofeus Príncep d'Astúries i moltes altres victòries són el palmarès d'aquesta saga única.