Exhibició del basc Nieve
El ciclista de l'Euskaltel s'imposà en l'etapa reina en una jornada en què Contador tornà a avantatjar amb més temps els rivals
El corredor basc Mikel Nieve (Euskaltel) s'adjudicà l'etapa reina del Giro d'Itàlia, la quinzena, disputada entre les localitats de Conegliano i Gardeccia Val di Fassa sobre 229 quilòmetres, que passarà a la història com una exhibició de ciclisme de muntanya i en la qual Alberto Contador tornà a exhibir-se. Després d'estar involucrat en una escapada de 18 corredors que aconseguí tenir un avantatge de més de deu minuts respecte del pilot, Mikel Nieve guanyà el torcebraç a l'italià Garzelli (Acqua & Sapone) en la pujada al Val di Fassa i arribà a la meta en solitari en un autèntic horabaixa de ciclisme.
Contador volà de nou sobre la bicicleta quan i com va voler ell. A més, deixà enrere el grup de favorits en la pujada al Val di Fassa i marcà més distància respecte de Nibali (Liquigas), que fou molt valent però que sofrí molt per poder seguir el ritme dels favorits. Així, sentencià fins i tot més el Giro d'Itàlia, si és que encara no ho estava.
Contador arribà tercer i aconseguí una nova bonificació de vuit segons, a 1:51 de Nieva i només 10 per darrere de Garzelli, i tragué 1:43 a Nibali més els 8 de bonificació. El Giro queda quasi sentenciat, a no ser que s'aconsegueixi un miracle, tot i que a Itàlia ja es comença a sospitar que amb el de Pinto els miracles no existeixen quan està en forma.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.