Els jugadors del Barça, despres del 5-0 al Madrid a la primera volta. | Efe

TW
3

El Reial Madrid i el FC Barcelona afronten avui (22.00/IB3 i laSexta) el primer de la marató de quatre clàssics que els esperen en els pròxims 18 dies, en el qual està en joc tant el títol de Lliga com el primer punt en la batalla psicològica.

El cop inicial en qualsevol contesa pot resultar decisiu i, encara que en aquesta cita l'aspiració esportiva és menor, ja que l'equip blaugrana té gairebé a la butxaca el títol, el guanyador del duel rebria un important impuls amb vista a la final de la Copa del Rei de dimecres i les semifinals de la Lliga de Campions.

Si el Barcelona s'imposa en aquest partit la Lliga estaria sentenciada. Mentrestant, si el guanyador és el Madrid, els cinc punts deixarien una porta oberta a l'esperança i obligarien els blaugrana a continuar gastant més energia en el torneig domèstic.
Després de la clatellada que suposà la derrota al Bernabéu davant l'Sporting, els blancs han reposat amb les victòries contra el Tottenham i l'Athletic. Tres trobades en les quals el Madrid sumà 8 gols sense fer-ne cap, amb la qual cosa reforçà l'autoestima i això li permet afrontar amb intensitat i confiança el pòquer de clàssics, començant avui, on espera els blaugrana amb ànims de revenja.

I és que el Barça suma cinc triomfs consecutius, després de guanyar els quatre de les dues temporades precedents, als quals afegí el contundent 5-0 de la primera volta, un resultat que va fer trontollar la línia de flotació blanca, que, tanmateix, ha evolucionat des de llavors i espera donar una altra cara.

Mourinho recuperà a la majoria de seus lesionats, i tindrà dos reforços d'entitat per a la recta final, Kaká i Higuaín.
És probable que ambdós estiguin a la banqueta i que el lusità aposti per Benzema, que estava en ratxa abans de lesionar-se, en punta, amb Di María, i Cristiano Ronaldo, que confia estrenar-se davant el Barça i sortir airós del seu duel amb Messi, que ha recuperat la punteria en el moment clau.

Els dubtes seran saber si Mou torna a decantar-se per reforçar el centre del camp amb Pepe al costat de Xabi Alonso i Khedira, o apostar per ser més creatiu amb Mesut Özil i 'sacrificar' defenses.

Per part blaugrana, Guardiola haurà de decidir si fa jugar Puyol, que va tornar a la convocatòria després de tres mesos. La seva presència condicionarà l'onze. La resta de l'onze inicial serà el de gala i no reserverà ningú. I és que en aquest primer assalt es mesura el millor atac contra la segona millor defensa. El Madrid és l'equip que menys gols encaixa com a local, amb set en 15 partits, mentre que el Barça és el visitant més letal amb 43 gols.