Nadal en el partit contra Alexander Dolgopolov. | HANS DERYK

TW
0

El tennista manacorí Rafel Nadal es classificà sense problemes per als quarts de final del torneig de Miami, el segon Màsters 1.000 de la temporada, després de desfer-se sense problemes per 6-1 i 6-2 de l'ucraïnès Alexander Dolgopolov, en una jornada en què tampoc no varen tenir gaire complicacions Novak Djokovic ni Roger Federer. El mallorquí jugarà avui per un lloc en les semifinals contra el txec Tomas Berdych, botxí de l'alemany Florian Mayer per 6-3, 2-6 i 7-6 (4).

Dolgopolov va haver de plantar cara a dos enemics, un número u del món en un bon nivell i el cansament acumulat per haver hagut de tancar anteriorment el partit amb el francès Jo-Wilfried Tsonga, ajornat dimarts per la pluja i que li exigí un gran esforç.

Així, Nadal amb prou feines es va desgastar i no va arribar a estar a la pista ni una hora, cosa que li anirà bé amb al pròxim matx, davant el perillós txec Tomas Berdych, setè cap de sèrie i enfront del qual es jugarà repetir les semifinals de 2010.

El líder de l'ATP no donà gaire opcions al rival, a qui no concedí cap oportunitat ni una de trencament i només li deixà guanyar quatre punts amb el primer servei. El manacorí, a més, continua progressant a l'hora de treure de primeres -hi va tenir un encert proper al 70%- i firmà tres aces.

D'aquesta manera, l'esportista illenc encarrilà aviat el partit, gràcies sobretot a la debilitat del segon servei de l'ucraïnès, que va ser una presa fàcil des del principi per al pentacampió de Roland Garros. També varen tenir una jornada plàcida el serbi Novak Djokovic i el suís Roger Federer. El primer manté la seva marxa impecable i derrotà sense dificultat per 6-3 i 6-2 el seu compatriota Viktor Troicki, mentre que el de Basilea només va tenir com a complicació el fet d'haver de jugar de matinada, cosa que no li impedí batre per 6-3 i 6-1 el belga Olivier Rochus.
Núria Llagostera i la seva companya Ana Parra varen caure per 6-7 (4), 6-1 i 10-1 davant la polonesa Agnieszka Radwanska i l'eslovaca Daniela Hantuchova en el quarts de final del torneig de dobles femenins.