REIAL MADRID: Casillas, Sergio Ramos, Pepe, Carvalho, Marcelo, Khedira, Xabi Alonso, Di María, Özil, Cristiano Ronaldo i Benzema. Adebayor per Cristiano Ronaldo en el minut 74, Granero per Di María en el 78 i Lass per Benzema en el 84.
OLYMPIQUE DE LIÓ: Lloris, Reveillere, Cris, Lovren, Cissokho, Toulalan, Gourcuff, Källstrom, Briand, Delgado i Lisandro. Gomis per Briand en el minut 46, Pied per Gourcuff en el 69,
GOLS:
1-0: minut 37, Marcelo.
2-0: minut 66, Benzema.
3-0: minut 76, Di María.
ÀRBITRE: Damir Skomina (Eslovènia). Amonestà els locals Pepe i Carvalho, i els visitants Gourcuff i Cissokho.
El Reial Madrid destrossà la maledicció de vuitens de final que l'assolava en les sis darreres temporades i amb el toc d'entrenador de José Mourinho demostrà que ha après a competir, aguantà dret els moments de tensió davant l'Olympique de Lió i l'acabà golejant 3-0 per rellançar la il·lusió del madridisme. Mourinho ha tornat l'autoestima perduda al "campió de campions a Europa", com el tècnic portuguès defineix el Madrid. Ja ha complert el seu primer objectiu. El descrèdit del conjunt madridista en la competició de més prestigi en l'àmbit de clubs posa fre. El madridisme comença a somiar en la desena anhelada.
El Reial Madrid va voler impressionar des del principi. Va sortir en tromba. Cristiano va llançar als niguls una nova falta i mostrà que el nivell d'eficàcia puja amb Xabi Alonso i Özil. A l'alemany li van faltar mil·límetres per arribar a una passada en profunditat de Marcelo. No s'havien complit quatre minuts i apareixia en escena el brasiler.
Va ser decisiu. Trobar al seu carril una autopista per recórrer sense límit de velocitat. Revelliere no sabia per on li passaven. Un cop de cap de Marcelo va ser rebutjat per Lovren quan es dirigia al gol. Lloris va treure un gran xut amb l'esquerra ajustat al pal.
El Lió no es volia deixar dominar. Demostrà presència física. Amb un bon posicionament, va avançar metres i es va apropiar de la pilota. Generà inquietud a un Bernabéu que té a la retina recents daltabaixos europeus.
Era el moment en què havia d'aparèixer un líder. Fou Marcelo qui va acaparar el protagonisme, l'hereu perfecte de Roberto Carlos. Va connectar amb Cristiano, es va endinsar en l'àrea, va retallar amb fredor amb la cama dreta i amb l'esquerra va superar Lloris.
El Bernabéu va respirar a l'uníson. Els jugadors mostraven un canvi a l'hora de la veritat. Feia set anys que no guanyaven una eliminatòria a Europa, era el moment de canviar la història. Hauria pogut sentenciar el duel abans del descans, amb el Lió trontollant, amb Marcelo a tot arreu. Un nou centre seu fou enganxat per Benzema perquè es lluís el seu compatriota a la porteria. En la represa, l'equip de Mourinho va saber manejar el temps. El Lió va arriscar i donà entrada a Gomis. Obligat a marcar, va deixar buits en defensa. Era la seva sentència de mort. A més, Benzema la signà aprofitant una greu errada en la sortida de la pilota. En el seu moment més dolç, no va desaprofitar el regal. És el jugador clau de l'eliminatòria després de marcar en els dos duels. Va marxar amb la seva afició dreta, qui va reconèixer l'esforç i l'evolució d'un futbolista que ha canviat la seva identitat.
Di María es va afegir a la festa marcant el tercer gol. El primer repte de la temporada estava aconseguit i els fantasmes, espantats. El somni de la desena torna a bategar en el madridisme. L'admiració a Mourinho no s'atura de créixer.
"No vull ni Inter ni Chelsea"
José Mourinho, tècnic del Reial Madrid, va dir al final del partit, que davant el sorteig de demà dels quarts de final de la Lliga de Campions no li agradaria enfrontar-se, "per una qüestió emocional, ni contra l'Inter ni contra el Chelsea". "Si jugam contra ells no passa res, però emocionalment m'hauria de preparar millor si el rival és algun d'aquests dos clubs on he estat", subratllà Mourinho a Telemadrid.
Sobre el resultat final que es va viure al Bernabéu, va explicar: "Som el Reial Madrid, és normal que siguem als quarts de final. Ho hem merescut, hem jugat un partit complet i amb seguretat", sentencià el tècnic portuguès.
Qüestionat per si amb aquest 3-0 es demostrà que el Madrid no va sortir a especular i cercar el 0-0, Mourinho va afirmar: "Això són coses que es diuen, però les paraules no guanyen partits. Ara, s'ha d'esperar el sorteig i saber que sempre ens tocarà un rival important".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.