La Lliga a Primera Divisió entra en la recta final: falten deu jornades, trenta punts per repartir i encara no hi ha res clar a la part baixa de la classificació. En aquesta zona, la igualtat es màxima i fins a dotze equips es troben en un mocador, separats per una distància màxima de 9 punts i lluitant per la permanència. En aquests moments, resulta difícil fer travesses i endevinar quins tres clubs perdran la categoria, perquè no n'hi ha cap que estigui clarament despenjat. Encapçala la llista de dotze equips que tenen la salvació com a primer objectiu el Reial Mallorca, que, en aquest sentit, gaudeix d'una autèntica situació de privilegi. Molt malament haurien d'anar les coses per tenir un disgust a final de temporada.
El conjunt de Laudrup ocupa el novè lloc a la classificació, amb un avantatge de 9 punts sobre els tres equips que actualment són en els llocs de descens: Almeria, Getafe i Màlaga. Precisament, el Mallorca encara ha de visitar aquests tres conjunts, als quals derrotà en la primera volta a l'Iberostar Estadi per 4-1, 3-0 i 2-0, respectivament. Per tant, una primera conclusió que podem obtenir és que el Mallorca es pot permetre el luxe de perdre tres partits, sense patir cap conseqüència negativa, d'aquí a final de temporada, una circumstància de la qual no poden presumir la gran majoria dels onze que el segueixen a la classificació. Els balears ho tenen ben encarrilat per tenir el goal average a favor amb els tres darrers i, per tant, salvar-se en cas d'empat.
Dels 10 compromisos que li resten al Mallorca, cinc seran a casa i cinc a fora camp. Curiosament, tots els duels que afrontarà lluny de Son Moix seran contra rivals directes (Deportivo, Màlaga, Racing, Almeria i Hèrcules), mentre que en els enfrontaments com a local rebrà les visites de Saragossa, Sevilla, Getafe, Vila-real i Atlètic de Madrid. És a dir, un altre factor que el Mallorca té a favor és el fet d'haver-se topat ja amb cinc dels sis primers classificats -Barcelona, Reial Madrid, València, Espanyol i Athletic-, equips davant els quals no és fàcil sumar punts.
Els illencs són, amb l'Hèrcules, els únics als quals només resta enfrontar-se amb un dels sis primers. Aquest adversari serà el Vila-real, que en aquests moments és quart i té ben engirgolat l'objectiu de classificar-se per disputar la Lliga de Campions, ja que gaudeix d'un avantatge de vuit punts sobre el cinquè, l'Espanyol.
Per altra banda, cal considerar que encara queden per disputar molts enfrontaments entre contrincants directes per la permanència i que aquests partits també restaran punts necessàriament a un dels dos equips que el juguin. En conclusió, al Mallorca li faran falta pocs punts -fins i tot es podria permetre el luxe de no arribar a la xifra de 43- per salvar-se.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.