Farrar a l'arribada després de superar en els darrers metres l'alemany Degenkolb. | FOTO MONSERRAT

TW
0

El corredor nord-americà Tyler Farrar (Garmin) continua imposant la seva llei en la XX edició de la Challenge ciclista-Volta a Mallorca i ahir repetí victòria després d'adjudicar-se el triomf en el trofeu de Cala Millor. Igual que en la jornada inaugural al passeig marítim de Palma, Farrar imposà de nou la seva punta de velocitat en l'esprint final i superà en els darrers metres l'alemany John Degenkolb i l'australià Leigh Howard, tots dos de l'equip HTC-Highroad i que foren segon i tercer, respectivament. El ciclista nascut a Washington guanyà l'etapa, de 172 quilòmetres, amb un temps de 4 hores, 4 minuts i 11 segons, la qual cosa representa una mitjana de 42,362 quilòmetres per hora.

En total, foren 194 els corredors que sortiren de Son Servera, aquesta vegada de manera legal i sense auriculars, tal com dicta la normativa recent de l'UCI per a les proves no incloses en el calendari ProTour. Entre els participants no hi faltaven noms il·lustres com els dels germans Andy i Franck Schleck, l'alemany Andreas Kloden i el cantàbric Óscar Freire, entre d'altres. Pel que fa a la representació mallorquina, formaren part del gran grup Lluís Mas (Burgos 2016), David Muntaner i Vicente Pastor (selecció espanyola).

La cursa tornà a ser molt moguda i no hi mancaren les escapades. Només se n'havien recorregut quinze quilòmetres quan una vintena de ciclistes es distancià del gran grup, però el pas pel coll de l'Espinagar (km 27) reduí el conjunt d'aventurers a només tres efectius: el nord-americà Steven Cozza (Netapp) i els espanyols Adrián Sáez (Orbea) i Luis Pasamontes (Movistar). Els tres escapats arribaren a gaudir d'un avantatge superior als vuit minuts en el pas per la meta volant de Santanyí (km 59), però encara quedava molta d'etapa i la gent de darrere va tenir temps de sobres per organitzar-se i iniciar la persecució. La diferència es reduí a 50 segons quan coronaven el coll de l'Esquerda (km 144) i Cozza i Sáez decidiren tirar la tovallora, mentre que Pasamontes no es donava per vençut i cercava un impossible. Quan faltaven 15 quilòmetres per a la meta, els corredors es reagruparen i Tyler Farrar tornà a ser el més ràpid en l'arribada massiva de Cala Millor.