Rafel Nadal, el número u del món, va passar comptes amb el croat Marin Cilic (6-2, 6-4 i 6-3), un dels quatre jugadors en actiu que mantenia un balanç favorable en els duels directes i, sens mostrar gaire símptomes de fatiga de xocs anteriors, va tirar endavant el compromís de quarta ronda per assolir els quarts de final de l'Obert d'Austràlia.
El mallorquí, abillat amb la mateixa indumentària que en els partits precedents, encara que aparentment d'una mida més grossa, s'ha citat amb l'alacantí David Ferrer. Això garanteix la presència d'un representant del tennis espanyol en les semifinals del primer gran de l'any.
Nadal va obtenir el vint-i-cinquè triomf consecutiu en tornejos del Grand Slam per no faltar en la ronda dels quarts de final, un tram al qual ha arribat sempre aquest darrer lustre. Va ser el seu límit l'any passat, atès que hagué d'abandonar abans de la conclusió, lesionat, el xoc amb Andy Murray, a qui albira ara també, de lluny, en una eventual semifinal.
Marin Cilic era un rival de més reputació que els adversaris previs amb qui el manacorí s'havia enfrontat en el primer Grand Slam del curs. Sense un desgast excessiu, va passar per sobre de raquetes sense repercussió, com ara el brasiler Marcos Daniel; el nord-americà Ryan Sweeting, procedent de la fase prèvia, i el prometedor jugador local Bernard Tomic. L'exigència va ser ahir més intensa per al número u del món. No obstant això, se'n sortí sense cedir cap set ni un. Cilic és ara lluny del tennista solvent que va passar a les semifinals ara fa un any i que estava instal·lat al top ten.
El partit va adquirir mala pinta per al balcànic des del principi, atès que va cedir el servei, d'entrada, a Nadal. El matx es va posar aviat de cara per a l'illenc, que va guanyar aquest parcial, de gairebé una hora, sense més contingències que una amenaça de trencament. Cilic acumulava errors (47), mentre que el manacorí ajuntava mèrits per llaurar el triomf. Incapaç d'amenaçar el del rival, el croat perdé el servei, una de les seves armes més fiables, en el setè joc del segon i tercer sets. Això fou més que suficient perquè Nadal tancàs el partit en poc més de dues hores i mitja de joc.
Nadal venç Cilic i ja és a quarts
El manacorí es va desfer del croat en tres sets (6-2, 5-4 i 6-3) i s'enfrontarà per un lloc en semifinals a l'alacantí David Ferrer. El de Xàbia va haver de remuntar davant el canadenc Raonic (4-6, 6-2, 6-3 i 6-4)
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.