TW
30

La millor versió del Barça, la del futbol en majúscules, la de l'estètica per damunt de tot, destrossà el Reial Madrid (5-0) i donà un cop d'autoritat davant el món del futbol.
El dia del 111è aniversari de la seva fundació, els jugadors del Barça regalaren una actuació somiada, golejaren el seu màxim rival i convertiren bona part de la segona part en un immens rondo amb els jugadors madridistes com a convidats.

Va ser el triomf del segell Barça, la cinquena victòria de Pep Guardiola sobre el Reial Madrid: ha vençut en tots els partits en què el seu equip s'hi ha enfrontat des que hi va arribar, però la d'ahir té més significació, perquè la va aconseguir sent fidel al seu estil i davant un equip que no havia perdut ni un sol duel en tota la temporada.

Seguint la seva filosofia des de l'alineació, enorme en l'execució i tot jugat a una velocitat de vertigen, va ser el triomf de la marca Barça. Dos estils diferents, dues maneres d'entendre el joc, però només un camí cap a l'èxit, el que va mostrar ahir el Barcelona davant del món el futbol, segurament davant l'únic equip que li pot fer ombra en l'aspecte futbolístic i en l'econòmic.

La velocitat d'execució dels blaugranes fou impressionant. Amb els automatismes apresos, cercaren el joc entre línies, la superioritat tècnica dels seus migcampistes, la velocitat dels davanters i l'esquena de la defensa rival. S'hi veieren triangulacions: des de Piqué o Busquets fins a Iniesta o Xavi. Amb el desbordament de Villa i Messi, el Barça va ser una màquina. El Reial Madrid, fidel al seu joc a la contra, mai no va trobar la manera de clavar-li les dents a l'adversari i va estar més pendent de defensar-se que d'atacar, de contrarestar que de crear. Res de nou en el guió.

Messi va llançar el primer avís: Una rematada al pal, amb Casillas ja superat (m. 6), a la sortida d'un córner. En la segona advertència, va arribar l'1-0 en una jugada que resumeix la manera de fer blaugrana: una passada d'Iniesta entre línies va trobar Xavi, Marcelo rebutjà la pilota defectuosament i el de Terrassa inaugurà el marcador. El gol no va desmuntar el Madrid, perquè el mecano de Mourinho no havia sortit ni de la caixa i el Barça no li va donar ni una opció. El Madrid no hi va poder fer res, llevat de confiar-ho tot a una contra letal, a la velocitat terminal de Cristiamo o de Benzema, substitut ahir d'Higuaín a l'onze titular.

El futbol de toc del Barça no tenia resposta i els blaugranes mostraren ahir una de les seves millors versions, fins al punt que en el minut 18 els de Guardiola materialitzaren la segona diana. Villa va desbordar Sergio Ramos per l'esquerra i la seva centrada no va ser detinguda per Casillas. Pedro, sense oposició, s'avançà a Marcelo i marcà el segon a plaer. Una picabaralla entre Guardiola i Cristiano Ronaldo va ser l'espoleta que va descentrar una mica el Barça i va posar en millor situació el Reial Madrid. Els blancs, amb més cor que qualitat, estiraren les seves línies a partir de la mitja hora de partit i avisaren amb un llançament de falta del portuguès que va sortir molt a prop del pal esquerre de la meta local.

Mourinho mou fitxa

Vista la superioritat dels catalans, Mourinho va moure fitxa al vestidor. Es va oblidar del seu plantejament inicial i va llançar un missatge als seus jugadors: havia de renunciar al seu estil per evitar una derrota més dolorosa, però ni així no ho va assolir. La substitució de Lass Diarra per un desaparegut Özil no canvià les coses. Els blaugranes començaren la segona part dominant a plaer. Fou llavors quan aparegué la connexió Messi i Villa. L'astre argentí, que continua sense poder fer un gol a un equip entrenat per Mourinho, repartí dues assistències mil·limètriques que el Guaje no desaprofità i marcà el tercer i el quart en un marge de només tres minuts. Faltava mitja hora de partit i el Barcelona guanyava per 4-0. En aquest punt, els blancs tiraren definitivament la tovallola i es dedicaren a deixar passar els minuts, resant perquè no arribassin més gols. El joc de filigrana dels catalans arribà a treure de polleguera els homes de Mourinho, que es dedicaren a aturar el joc a cop de faltes i joc dur. Ja en temps afegit, Jeffren arrodoní la golejada en aprofitar una assistència de Bojan. Al final. 5-0. Im-pres-sio-nant.