Fernando Alonso (esquerra), el britànic Lewis Hamilton (centre) i el brasiler Felipe Massa en un moment de la cursa de Corea. | FRANCK ROBICHON

TW
0

Fernando Alonso (Ferrari) aconseguí la cinquena victòria de la temporada i es va situar líder del mundial, després del seu triomf en el Gran Premi de Corea, al final d'una correguda caòtica en la qual els Red Bull de l'australià Mark Webber i de l'alemany Sebastian Vettel abandonaren.
Les coses no podrien haver sortit millor a Fernando Alonso en una jornada en què la pluja, que queia sense aturar des de la nit anterior, trastocaria els plans dels pilots des de l'inici fins al final de prova, quan ja vesprejava sobre el circuit de Yeongam.
La sortida, primer retardada deu minuts i després represa darrere el cotxe de seguretat, posà de manifest que era impossible conduir en aquestes condicions i el director de correguda, després de tres voltes, decidí aturar-la.
S'hagueren d'esperar quaranta-cinc minuts perquè deixàs de ploure i donar una nova sortida, també neutralitzada darrere del cotxe de seguretat, que alliberà la prova després de 17 voltes.
D'aquesta manera, la possibilitat que tenia Alonso de desbancar els Red Bull de Vettel i Webber del primer lloc, en aprofitar la major velocitat del seu cotxe en la recta més llarga del mundial, de 1.200 metres, s'esvaïa en donar-se la sortida, real, quan es va retirar el cotxe de seguretat.
El primer cop de sort es produí amb prou feines dues voltes després, quan Webber posà les rodes del costat dret del seu Red Bull a la vorera a la sortida de la vola 11, perdé el control del cotxe, que féu una virolla, i copejà contra el mur del costat oposat, amb la qual cosa trencà la suspensió. Així, amb el cotxe sense control rebotat cap a l'altre costat de la pista, era evitat per poc per Alonso.
La cursa s'havia de tornar a neutralitzar i l'eliminació del líder del Mundial suposava un alleujament per als tres primers, Vettel, Alonso i Hamilton, que veien augmentar les possibilitats en la lluita pel títol, mentre que Webber sumava la segona retirada de la temporada, després de l'accident que va sofrir a València.

Canvi de pneumàtics
La pista començà a eixugar-se i l'accident del suís Sebastian Buemi (Toro Rosso) a la volta 30 obligà de nou a neutralitzar la correguda, moment que era aprofitat pels pilots per canviar les rodes de pluja extrema per les intermèdies, a excepció dels dos primers Vettel i Alonso, que ho feren una volta després que la resta.
Si Alonso guanyà el GP d'Itàlia gràcies al canvi màgic dels seus pneumàtics, en aquesta ocasió va ocórrer al contrari i la femella de la roda de davant dreta va ser la culpable que perdés el segon lloc, en benefici de Hamilton.
Tanmateix, en alliberar-se de nou la cursa, Hamilton es passà de frenada al primer revolt i això permeté que Alonso recuperàs el segon lloc, encara que no pogué pressionar Vettel, ja que l'informaven per ràdio que cuidàs els pneumàtics davanters.
A partir de la volta 40, Alonso augmentà el ritme i començà a disminuir els 2,7 segons d'avantatge que tenia Vettel. Dos girs després aconseguia la volta ràpida en cursa i, després d'haver informat Vettel per ràdio que tenia problemes amb els frens, en iniciar la volta 46 es trencà el motor del seu cotxe i deixà en safata la victòria a mans d'Alonso.
Red Bull podria haver-se assegurat matemàticament el títol de constructors a Corea i, tanmateix, per primera vegada en la temporada, cap dels seus dos cotxes no pogué acabar la prova.
Alonso creuà la línia d'arribada quan començava a vesprejar i així per sumar la cinquena victòria del curs.