La badia de Palma tornà a oferir unes condicions excel·lents. | Ferran Aguiló - J. Torres.

TW
0

L'espectacle de la 29a edició de la Copa del Rei de vela va començar ahir a la badia de Palma. La prova nàutica per excel·lència de l'estiu va completar una gran primera jornada de regates, en la qual les diferents tripulacions començaren a mostrar les seves cartes. Sota unes condicions excel·lents per a la pràctica d'aquest esport -l'embat va bufar amb una força d'entre 9 i 12 nusos-, tres embarcacions demostraren que volen repetir l'èxit de l'any passat. Així, el Matador, el Movistar i l'Iberostar iniciaren l'edició del 2010 de la mateixa manera que acabaren la de 2009: guanyant.

En IRC B, el Matador d'Alberto Roemmers va signar un segon i un primer llocs en les dues regates disputades per convertir-se en el primer líder de la categoria. El Bribón, que en va vèncer la mànega inicial, el segueix a només un punt. En aquesta classe, la batalla entre els TP52 i el B&C52 CAM, on està embarcat el príncep Felip, es preveu cruenta.

Tot i situar-se al capdavant de la classificació dels vaixells RI 2, el Movistar haurà de lluitar aferrissadament per repetir la victòria, atès que només avantatja de mig punt el Tanit Medilevel i d'un punt el Vell Marí. Amb el permís del Saiola d'Albert Masip, sembla que la victòria se la disputarà aquest triplet d'embarcacions. La tripulació malaguenya de l'Iberostar va aconseguir un primer i un tercer llocs que li serviren per convertir-se en els primers que comanden la classe X-41.

L'Alegre marca el ritme
La nau britànica Alegre marcà el ritme de les dues mànegues disputades en la classe IRC A. Hi obtingué una segona i primera places que li serviren per acumular dos punts de diferència amb els dos rivals més directes. El Container s'imposà en una de les mànegues, fet que li permeté situar-se segon per davant un dels grans favorits de la categoria, el Ran de Tim Powell. En RI 1, la primera jornada de regates va ser sorprenent. Els favorits no hi aparegueren i l'Ítaca IX de Manuel Gallego ho aprofità per guanyar-ne amb autoritat les dues rondes inicials gràcies al seu millor coeficient de compensació.

La segona posició de la general és per a un altre veterà, el Rats on Fire del català Rafel Carbonell, a cinc punts, després d'haver estat cinquè i segon. Les dues grans favorites d'aquesta classe, ambdues unitats avarades enguany, el Ceylan 1943 de Carles Rodríguez i el Gramona de Jesús Turró, són molt lluny del líder. Finalment, en els monotips X-35, el vaixell mallorquí Red Eléctrica va tenir un debut magnífic i es col·locà en la segona posició. Els de Javier Sanz, amb una segona i una tercera places, aconseguiren seguir el ritme del líder de la categoria, el Lelagain italià. La igualtat és la nota predominant d'aquesta classe, com ho demostra el fet que l'X on the Beach en guanyà la primera mànega però no va poder passar de la quinzena posició en la següent.
Avui es disputarà la segona jornada de regates amb unes previsions meterològiques similars a les d'ahir.