Quan semblava que la tranquil·litat esportiva seria la tònica que dominaria la nova nova etapa del Reial Mallorca, un terratrèmol sacsejà ahir la llotja de Son Moix. Josep Pons, nomenat president de la SAE el passat dia 8 de juliol, va comparèixer d'urgència davant el consell d'administració i després davant els periodistes per explicar la seva sortida de l'Ambaixada espanyola a Àustria. Dimarts, dia 13, dBalears ja avançà en la secció No vagi per dit que Pons deixava Viena amb problemes de relació amb el seu personal. Despús-ahir s'escampà el rumor d'una denúncia de presumpte assetjament sexual. Davant el rum-rum, Pons avançà el seu retorn per aclarir la situació.
Queixa laboral
Després d'exposar la qüestió davant els membres del consell d'administració i rebre la seva confiança, Pons oferí una roda de premsa a l'hotel Illa de Mallorca. El detonant és una queixa laboral presentada a l'Oficina d'Igualtat de Gènere d'Àustria per una empleada del servei domèstic de l'Ambaixada.
Pons volgué aclarir la natura del conflicte, reiterant que en cap cas no havia rebut "una acusació" formal de cap tribunal espanyol ni austríac, fet que per si sol ja desmunta el rumor de l'assetjament sexual. "És una queixa laboral davant l'Oficina de treball que vetla per la igualtat de gènere per uns fets succeïts el juny de 2009 i denunciats el desembre del mateix any", aclarí el mandatari vermell.
El diplomàtic va negar amb "rotunditat" que en cap cas hagués tingut "ni cap gest, ni actitud, ni mirada de caràcter sexual" amb l'empleada que formulà la queixa, una dona sud-americana de devers 40 anys. Segons la queixa presentada per l'assistenta, el juny passat Pons li demanà ajuda per llevar-se una genollera, perquè s'acabava d'operar del menisc i es volia dutxar. Es llevà el pijama i quedà nu, segons la dona, i això li provocà un sentiment d'humiliació. Una situació molt semblant es produí poc després. Ella li va fer saber el seu astorament i Pons li'n va demanar disculpes.
Més endavant hi hagué algunes col·lisions entre l'assistenta i la companya sentimental de Pons amb ell davant i guardant silenci. Els conflictes eren per temes domèstics. Tot acabà per esclatar el mes de desembre, quan la dona s'afartà de suportar allò que ella entenia com a abusos. Decidí presentar-ne la denúncia a l'Oficina i informar-ne la UGT. El president vermell relatà ahir que havia estat una "equivocació" donar-li confiança "després de l'operació".
Pons està a l'espera de cessar com a ambaixador, cosa que succeirà segurament aquest divendres. Llavors, farà "tot el possible per defensar el seu honor". És per això que deixarà de banda determinades funcions del seu càrrec i es dedicarà, segons explicà, a un conflicte que no ha pogut solucionar de manera amistosa.
El fracàs de la solució amistosa està en el fet que els missers de l'Oficina volien que pagàs 1.500 euros d'indemnització i reconegués l'abús de posició. Pons es negà en rodó a fer el segon.
"Ni m'he plantejat dimitir"
Pons també va desmentir la seva intenció de dimitir. Va ser la pregunta que menys temps li costà contestar. "Ni m'ho he plantejat", afirmà categòric. Ell té "la impressió" que el fals rumor sexual surt "d'algú a qui no li agrada la meva manera de fer feina". Apuntà que la queixa es pot entendre com el "moviment defensiu" d'una empleada que passa per un mal moment i que en vol sortir "contant mentides". Tot i això, el mandatari va dir que se sent amb "forces, ganes i il·lusió de desenvolupar el càrrec" de president.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El senyor Pons ha fet la roda de premsa en castellà, la llengua oficial del R.C.D. Mallorca. No hase falta desir nada más.
SEMPRE HI HA UNA MANO NEGRA QUE HO VOL DESBARATAR TOT.Ara que es President del MALLORCA surt una empleada fa dos anys a denucnciar-ho.Aixo es molt raro.Tot s´assambla massa a DONDE ESTAS CORAZON.Quines coses mes rares i ara no es hora de treure coses de fa mes dos anys.I aquests que esriuen en aquest foro nomes els de falta que s´ho creguin tot com sempre.Ido els he de dir que el Barça ha manipulat el calendari des de fa 7 anys i aixo es molt mes greu.Ja se que em posaran negatius pero aixo no lleva que sigui un equip corrupte i dins la seva conciencia i els que li van darrera quedara marcat.Visca el MALLORCA.
El Mallorca ha comès tantes injustícies que al final li plouen tots els càstigs.
Xerafi: Mallorca està podrida i el Mallorca també. Per què no paga el que deu (per exemple el fitxatge d'Adúriz) i deixa el prestigi dels mallorquins pel terra?. El Mallorca volia anar a lo "Grande" i ara té el que es mereix. Corruptes mallorquins de tota casta: puteros de Rasputins, de Can Alfredos i nins petits, i ara abusadors de dones de la neteja d'ambaixades...
Cagondena, qualsevol partit mos surtirà aquest despullat pel camp encalçant en dimonió. Que confirmi si és cert o no que es despullà davant la dona, perquè si és cert, és ben patent que a aquest home li falta un reg al capet i convé que se retiri de la vida pública. Aquest tipus de conductes no són políticament correctes (ni penalment correctes).
Junyito : tens tota la raó. No importa afegir res més. La poca autoestima que ens tenim, fa la resta.
escalivat no mesclis ous amb cargols! que te de "cutre" ser president del Mallorca?,... i aquest autoodi?,... apren una mica a estimar casa teva i despres podràs parlar. Curt!!
Ara començan a encaixar algunes coses de les que tenia dubtes. Aquest Mallorca no té remei.
i a aquesta emprada de la llar li revé un any després dels successos? A mi em sembla que vol treure tallada, si no, ho havia denunciat al seu moment. O tal vegada, algun envejós de merda aprofita que aquest home ha assumit un carrec de rellevancia per treure la noticia, si és així, que pensi que una pedra pot rodar fins pegar a davant ca teva...
junyito, molt bò. Aquesta dissortada Terra l'eneveja, el caïnisme i el provincianisme cutre campen areu. .