TW
0

Dani Pedrosa (Honda) va tornar al lloc més alt del pòdium després de tres corregudes sense aconseguir-ho i s'imposà en el Gran Premi d'Alemanya de MotoGP, que es va disputar ahir a Sachsenring, malgrat els esforços de Jorge Lorenzo (Yamaha) per evitar-ho. La prova de MotoGP es va haver de disputar en dues parts, perquè es va veure interrompuda en la desena volta a conseqüència de la caiguda de tres pilots. Una vegada més, el millor de la primera sortida va ser Dani Pedrosa, seguit en la seva embranzida per l'autor del millor temps dels entrenaments, Jorge Lorenzo, i per un sorprenent Hèctor Barbera (Ducati), que havia fet el sisè registre de la tanda oficial i va voler aprofitar aquesta circumstància.

Tanmateix, l'alegria de Pedrosa va durar molt poc, perquè el ritme de Lorenzo i les seves ganes de vèncer en una pista on no ho ha fet mai li donaren un punt extra de motivació i, abans del primer pas per la línia de meta, ja era líder d'una correguda que havia començat amb Valentino Rossi (Yamaha) molt endarrerit. Lorenzo marcava el ritme i en el novè pas per la recta d'arribada va protagonitzar la volta ràpida de la cursa, però no aconseguia deixar enrere Pedrosa i Stoner, mentre que Rossi anava retallant a poc a poc la diferència amb Dovizioso.

Va ser llavors que va arribar el moment àlgid d'aquesta primera part de la prova, atès que el francès Randy de Puniet (Honda) anà per terra i la moto atropellà els representants del motociclisme espanyol que el precedien: Aleix Espargaró (Ducati) i Àlvaro Bautista (Suzuki). Els jutges declararen nul·la la cursa per l'incendi de la màquina de l'esportista gal. Tot just tretze pilots integraren la segona formació de sortida de la correguda alemanya de MotoGP, d'acord amb l'ordre en el qual havien fet completa la darrera volta i que atorgava novament el millor lloc a Jorge Lorenzo, seguit de Dani Pedrosa i Casey Stoner.

Pedrosa va tornar a ser el més ràpid i aquest pic va aguantar tota la primera volta al capdavant de la prova, però la segona vegada ja el va superar el pilot mallorquí, que semblava més segur, si bé al final la realitat va ser molt diferent. El palmesà va encapçalar la correguda des del segon pas per la meta fins al desè, moment en què Pedrosa recuperà el lideratge i, a ritme de volta ràpida en tres ocasions consecutives, va trencar definitivament la cursa per aconseguir la segona victòria de la temporada que, a més, li permet retallar en cinc punts les diferèncirespecte de Lorenzo.

L'interès de la jornada es va centrar aleshores en la lluita per la tercera plaça, en la qual es varen involucrar finalment Stoner i Rossi. Tant l'australià com l'italià varen protagonitzar el seu particular duel, que va acabar amb un avançament interior d'Stoner a Rossi en la darrera volta, cosa que deixà el nou vegades campió del món sense el retorn que havia somiat, atès que no pujà al pòdium. Hèctor Barberà va intentar completar una bona actuació i al final va acabar en la novena plaça.