Lorenzo va saber aguantar durant el transcurs del cap de setmana. | TOBIAS SCHWARZ

TW
0

Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) va tornar les aigües al seu curs malgrat tots els comentaris del cap de setmana en el qual l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) va tornar a la competició en el Gran Premi d'Alemanya.
Rossi, que va voler ficar Lorenzo en una guerra dialèctica amb unes declaracions que el palmesà ignorà, al final es va haver de conformar amb la cinquena posició d'entrenaments a gairebé sis dècimes de segon del seu company d'equip.

Lorenzo va saber aguantar durant el transcurs del cap de setmana sense entrar en disputes dialèctiques i a la fi va contestar com només ell ho sap fer, en la pista, on va doblegar tots els rivals per continuar sent el referent de la categoria de MotoGP. Això, malgrat que, de manera indirecta, va ser protagonista dels entrenaments per partida doble. El motor d'una de les seves Yamaha, que amb prou feines duia 1.500 quilòmetres d'ús i tenia una vida útil que hauria hagut d'arribar fins als 2.000, es va espenyar després de mitja hora d'entrenaments i en plena recta de meta. Les espectaculars imatges de la Yamaha de Lorenzo cremant-se no van deixar impassible ningú, tampoc el pilot, que va reconèixer que es va adonar de seguida del problema i que va notar una forta calor en les natges, per la qual cosa quan va poder es va apartar de la pista.

El líder del mundial va tenir sort ja que la moto va començar a perdre oli pel costat dret i no va caure sobre la roda posterior. Això li hauria provocat una caiguda que sí van patir els pilots que hi anaven darrere, el nord-americà Ben Spies (Yamaha YZR M 1) i el francès Randy de Puniet (Honda RC 212 V), que van rodar pel terra al final de la recta de meta. Qui es va endur la pitjor part va ser Randy de Puniet, que va haver de ser traslladat directament a la clínica del circuit perquè tenia molt de mal a un turmell. De fet, podria ser el mateix que es va fracturar la temporada passada quan practicava motocròs.

Aleshores el millor temps d'entrenaments era per a Dani Pedrosa, però es va haver de fer una breu aturada perquè els comissaris de pista havien de netejar l'oli que s'hi havia vessat. Així, la direcció de la cursa va mostrar la bandera vermella i s'interrompé la correguda. Uns minuts després d'això els pilots varen tornar a l'acció amb Pedrosa líder, secundat per Casey Stoner i Jorge Lorenzo. En el quart lloc es trobava Valentino Rossi. Quan el semàfor tornà a ser verd la situació al capdavant de la classificació amb prou feines canvià, però a menys de deu minuts d'entrenaments efectius començaren a produir-se els moviments definitius en els tallers.

Així, mentre Rossi entrà al seu garatge, Lorenzo va completar una volta d'escalfament de pneumàtics i en la següent ja va marcar la millor dels entrenaments, malgrat que per moments va fer la impressió que Aleix Espargaró (Ducati Desmosedici) l'havia molestat en el darrer parcial. Tot just una volta després va tornar a rebaixar el temps, ja amb Rossi en pista. Aquest es va revelar incapaç d'apropar-se al seu company d'escuderia, que va mantenir a ratlla un competitiu Stoner.

L'australià, campió del món del 2007, va doblegar Dani Pedrosa en la darrera volta per enfilar-se a la segona posició, sense apropar-se a Lorenzo. El català va quedar en el tercer lloc. Rossi, en la seva tornada a la competició, no va poder complir amb l'objectiu d'estar en primera línia, però es va garantir la cinquena plaça, just per davant d'Héctor Barberá (Ducati Desmosedici). Per darrere d'aquests competidors, Aleix Espargaró va anar novè i Alvaro Bautista (Suzuki GSV RR) va ocupar el setzè lloc. En la llista de contratemps també figura la caiguda d'Alex de Angelis, substitut del lesionat Hiroshi Aoyama, però l'accident no tingué conseqüències per a la seva integritat física.