El ciclista britànic Mark Cavendish (Columbia) aconseguí la seva tercera victòria en l'esprint en la 97a edició del Tour de França, en una 11a etapa que es disputà entre la ciutadella de Sisteron i Bourg-lès-Valence, sobre 185,5 quilòmetres, i després de la qual el luxemburguès Andy Schleck (Saxo Bank) continua mantenint el lideratge a la general, seguit del madrileny Alberto Contador (Astana). Cavendish, renascut després d'una temporada irregular, tornà a aplicar la seva suficiència en els metres finals.
L'onzè trajecte de la Grande Boucle serví de relatiu descans per als candidats al podi de París, després d'uns dies de grans esforços. L'itinerari era de perfil completament pla, excepte per un port testimonial, el coll de Cabre, de tercera categoria. Malgrat tot, tres inquiets s'escaparen de la monotonia de la serp multicolor cercant protagonisme. Entre aquests, l'espanyol José Alberto Benítez (Footon Servetto) i els francesos Stephane Auge (Cofidis) i Anthony Geslin (Française des Jeux), tots sense triomfs en aquesta cursa.
Aquest trio augmentà l'avantatge, amb rendes màximes de 4 minuts, encara que mai no arribaren a preocupar els interessos en l'etapa gràcies a la contínua feina dels gregaris del Columbia, Lampre i Cervelo, amb l'objectiu de neutralitzar els escapats. De fet, a 25 quilòmetres de la meta, els fugats foren absorbits. Malgrat els intents del Saxo Bank d'Andy Schleck de cercar el tall amb Alberto Contador, el de Pinto es col·locà còmodament a roda del màxim rival. L'aposta delSaxo Bank havia estat avortada a temps.
El Columbia de Cavendish recol·locà els seus llançadors per preparar la seva tercera alegria en aquest Tour 2010 i per tornar a demostrar el potencial en aquesta especialitat. El britànic fou el destinat a imposar-se finalment en l'esprint.
Cavendish suma el seu tercer triomf en l'esprint
El luxemburguès del Saxo Bank Andy Schleck continua liderant la general, seguit del madrileny Alberto Contador
Bourg-Lés-Valence16/07/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.