Schleck, en primer terme, fou més fort que ningú i s'imposà en el primer contacte alpí. | BERNARD PAPON

TW
0

El luxemburguès Andy Schleck (Saxo Bank) va demostrar que serà l'enemic número 1 d'Alberto Contador en el Tour de França en imposar-se en la primera etapa d'alta muntanya als Alps, disputada entre l'estació dels Rousses i Morzine-Avoriaz, de 189 quilòmetres, en la qual l'australià Cadel Evans (BMC) es va convertir en nou líder.

El petit dels Schleck, segon en la passada edició, va emergir com el més fort dels favorits en l'intercanvi de cops que es van produir en els dos darrers quilòmetres. Va respondre a un darrer atac de Samuel Sánchez, que es va rendir a un metre de la línia i va celebrar una victòria significativa, ja que va demostrar que actualment està més en forma que Contador.

El madrileny, l'equip del qual va fer un enorme desgast en l'ascens als alts de Ramaz i Avoriaz, no va reaccionar a l'hora de la veritat. Va encaixar un cop d'Andy Schleck, entossudit amb 25 anys per canviar el mallot blanc de millor jove pel groc de campió i va donar un avís molt seriós.

El luxemburguès va amargar el dia a Samuel Sánchez per centímetres. El campió olímpic, molt més ràpid que el seu rival, no va saber emprar l'experiència per batre Andy. No va saber gestionar la seva ambició, va arrencar massa aviat i va deixar escapar l'ocasió de la seva vida per estrenar-se en el Tour.

A 10 segons van entrar a meta l'holandès Robert Gesink, el txec Roman Kreuziger, Contador, Cadel Evans, Leipheimer, Denis Menchov, Ivan Basso i Carlos Sastre. Els noms cridats a ser protagonistes del Tour.

Tanmateix, Lance Armstrong, en el seu definitiu ocàs, es va acomiadar "en la pitjor jornada" de la seva carrera amb un retard d'11,45 minuts.

Cadel Evans continua pensant que pot guanyar el Tour, i el campionat del món; de moment és el líder i arribarà a la jornada de descans vestit de groc.