Uruguai vol tornar a ser un dels grans
La bicampiona del món ha de superar Ghana -darrera selecció africana supervivent en el Mundial- per tornar a unes semifinals 40 anys després. Per altra banda, les Estrelles Negres intentaran imposar el seu major poder físic per fer història
Les seleccions de l'Uruguai, un gegant adormit que es vol despertar, i Ghana, la gran esperança africana, s'enfronten avui (20.30/Canal+ Lliga) en els quarts de final del Mundial de Sud-àfrica, un duel inèdit entre dos combinats que, tot i que no parteixin en el grup de favorits, es troben molt a prop de ficar-se de ple en la lluita pel títol.
El Soccer City de Johannesburg posarà cara a cara els charrúas, que intenten recuperar la seva història, tornant a disputar unes semifinals 40 anys després, i les Estrelles Negres, que tracten d'entrar dins ella, i convertir-se en el primer equip africà a assolir aquesta ronda de la competició.
L'Uruguai arriba a aquesta decisiva cita després de treure el bitllet cap a les eliminatòries liderant amb autoritat el grup A i superant posteriorment Corea del Sud en vuitens (2-1). La solvència defensiva -només han rebut un gol en tot el campionat- i un dels millors atacs del torneig són les armes dels d'Óscar Tabárez per retornar a l'èxit.
I és que la selecció sud-americana vol reviure temps de glòria, després dels dos mundials que va conquerir fa 60 i 80 anys, respectivament. A Mèxic 1970, els uruguaians tornaven a disputar per darrera vegada unes semifinals. Des de llavors, quatre llargues dècades de travessia al desert a la qual avui volen posar fi.
El seleccionador Tabárez ja ha confirmat l'onze que posarà en lliça avui, del qual finalment caurà Diego Godín. El central del Vila-real sofreix una lesió al quàdriceps i serà Mauricio Victorino, que ja el va substituir en el descans davant Corea del Sud, l'acompanyant de Diego Lugano en l'eix de la saga. A més, Fernández jugarà en el lloc de Pereira.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.