TW
0

El mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) s'imposà en el Gran Premi d'Holanda amb autoritat i va sumar un avantatge de 47 punts en el Mundial de MotoGP sobre el segon classificat, Dani Pedrosa (Honda), una diferència que recorda el Valentino Rossi de 2002 o 2003, els seus millors anys.

A més, Lorenzo és el primer pilot de l'Estat espanyol que guanya a "la Catedral" del motociclisme mundial, el circuit d'Assen, en les tres categories, i entre ell i Pedrosa han superat el nombre de victòries consecutives de pilots espanyols en la màxima cilindrada que tenia Àlex Crivillé, amb quatre triomfs des de 1999, any en què es proclamà campió del món.

Els 47 punts que té Lorenzo sobre Pedrosa després de sis grans premis recorden els 48 que Rossi va tenir sobre el japonès Tohru Ukawa el 2002 o els 47 que va treure al català Sete Gibernau el 2003.

Després de la cursa, el mallorquí es va retre un homenatge propi, un hat trick (tres gols en el mateix partit), i va fer que els seus mecànics li firmassin un Jabulani, la pilota del Mundial de Sud-àfrica 2010, per recordar els tres grans premis conquerits a Assen.

Partint des de la pole, el pilot de Palma va ser el millor a la sortida, però Pedrosa -que ho feia des de la setena marca de la recta de l'històric circuit del nord d'Holanda- va estar magistral una vegada més i es va situar a roda del nord-americà Ben Spies (Yamaha), que era el segon per darrere del líder de la competició.

Lorenzo va treure més d'un segon d'avantatge i, quan tot feia pensar que s'escaparia com fa una setmana, quan va vèncer el Gran Premi de la Gran Bretanya, Pedrosa va escurçar la distància en un parell de voltes i es va plantar darrere el seu compatriota després de superar Spies. Mentrestant, per darrere, l'australià Casey Stoner (Ducati) era quart; l'italià Andrea Dovizioso (Honda), cinquè, i el francès Randy de Puniet, sisè.

Entre la quarta i la vuitena volta, Lorenzo i Pedrosa rodaren junts, fins que la parella es va convertir en trio en arribar Stoner. Llavors, el mallorquí va millorar els seus cronos i anà destacant a poc a poc sobre els rivals. En l'onzena volta ja en tenia 649 d'avantatge, en la dotzena, 934, i dues més tard, 1.344.

Igual que Lorenzo l'havia deixat, Pedrosa es va distanciar d'Stoner i ja no trobà problemes, pujà al segon lloc del pòdium i recuperà la segona plaça de la classificació del Mundial.

A cinc voltes per al final, la prova estava decidida. Lorenzo gaudia de dos segons d'avantatge sobre Pedrosa, 4 sobre Stoner, 12 sobre Spies i 13 sobre De Puniet i Dovizioso, que perd la segona plaça del campionat a favor del pilot de Barcelona.