TW
0

L'estadi Loftus Versfeld de Pretòria allotjarà el transcendental enfrontament Xile-Espanya, en el qual la història es presenta favorable per al conjunt hispà. La selecció espanyola mai no ha perdut davant la xilena, contra la qual ha guanyat en sis de les set oportunitats en què s'han enfrontat.

La primera confrontació es remunta al 29 de juny de 1950 a Maracaná en la fase de grups del Mundial del Brasil. Aquest ha estat l'únic partit oficial i es va saldar amb victòria del conjunt que dirigia Eizaguirre per 2-0, amb gols de Basora i Zarra.

Els següents quatre amistosos van tenir lloc a Santiago de Xile, entre el 12 de juliol de 1953 i el 5 de juliol de 1981. En aquest darrer cas, va ser l'únic partit en el que Espanya no va poder vèncer, ja que empatà 1-1.
La primera ocasió en la qual varen jugar a Espanya va ser el 8 de setembre de 1993 a Alacant. L'equip de Clemente es va imposar per 2-0 amb un doblet de Guerrero en el segon període.

La darrera vegada, i principal referència per a ambdós equips, va tenir lloc el 19 de novembre de 2008 a El Madrigal de Vila-real, amb triomf d'Espanya per 3-0. Malgrat el resultat, als de Del Bosque els va costar desfer-se de l'equip de Marcelo Bielsa, que començava a mostrar maneres de conjunt potent i amb opcions per entrar en el Mundial.

Villa va obrir el compte en transformar un penal als 36 minuts i en el segon període van arrodonir el marcador Torres i Cazorla, un dels grans absents en aquest Mundial. Una altra dada favorable per a Espanya és que des del Mundial de Mèxic 86 ha s'ha imposat sempre en els tercers matxs de la fase de grups, la qual cosa en aquesta oportunitat li donaria el pas als vuitens de final. En la cita mexicana es va imposar a Algèria per 3-0 i va segellar la classificació, el mateix que li va ocórrer a Itàlia 90, quan es va imposar a Bèlgica per 2-1, i a Estats Units 94, quan es va desfer de Bolívia (3-1).

A França 98, Espanya va aconseguir a Lens el seu resultat més ampli en la història mundialista, un 6-1 sobre Bulgària, però no li va bastar per passar, perquè el va perjudicar el resultat en el Nigèria-Paraguai, que li van arrabassar la plaça de vuitens. A Corea/Japó 02 i Alemanya 06 va arribar al tercer duel amb la classificació assegurada, però en ambdós casos va guanyar: a Sud-àfrica va vèncer Daejeon (3-2) i a Aràbia Saudita es va imposar a Kaiserslautern (1-0).

La darrera derrota d'Espanya en el tercer partit de la fase de grups va ser en el seu Mundial de 1982, quan va perdre davant d'Irlanda del Nord per 0-1.