L'Uruguai tancà ahir un període de vint llargs anys sense guanyar un partit mundialista en imposar-se a Sud-àfrica (0-3) amb dos gols de Diego Forlán i un altre d'Àlvaro Pereira en el darrer alè. Aquesta victòria deixa els charrúas a una passa d'obtenir el passaport per als vuitens de final.
Forlán rebé la pilota a terra de ningú, va maniobrar amb l'esfèrica aferrada a la bota dreta i va veure un forat on ningú no veia res per inventar-se un xut des de fora de l'àrea que va entrar tan ajustat a la porteria sud-africana que, si hagués volat un centímetre més amunt, hauria estat escopit pel travesser.
Era el minut 24 quan el davanter de l'Atlètic de Madrid elaborà una autèntica obra mestra per avançar la seva selecció en el marcador i apagar l'eufòria inicial dels amfitrions.
Amb el 0-1 Sud-àfrica reaccionà i cercà amb insistència la porteria d'Uruguai. Fruit d'això, el partit entrà en una fase d'intercanvi de cops. Les arribades a cada àrea eren constants, però hi faltà punteria.
La incertesa al marcador i l'emoció es perllongaren fins al minut 79, quan Diego Forlán marcà novament en transformar un penal, per convertir-se en el màxim artiller del torneig. Àlvaro Pereira féu el tercer en temps afegit.
Uruguai supera amb facilitat els amfitrions
Diego Forlán, amb dos gols, encarrilà la victòria del conjunt charrúa davant una selecció sud-africana poc inspirada en atac
Pretòria17/06/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.