El Reial Mallorca ja està oficialment en situació de concurs voluntari de creditors. Ahir migdia, arribà a les oficines de Son Moix l'esperada notificació oficial procedent del Jutjat Mercantil número 2 de Palma de l'acte dictat per la jutgessa titular, Encarnacion González, en la qual s'autoritza la sol·licitud de concurs voluntari de creditors -l'antiga suspensió de pagaments- presentada per l'actual propietari i conseller delegat del Mallorca, Mateu Alemany, el 25 de maig passat.
La jutgessa González, que durant les darreres dues setmanes ha revisat amb lupa tota la documentació aportada pel gabinet jurídic del Mallorca juntament amb la petició del concurs, no hi ha detectat cap deficiència i, per aquest motiu, ha autoritzat un procediment concursal que Alemany insisteix a qualificar de "solució" a la greu situació econòmica que pateix el club.
En la seva resolució, la titular del Jutjat Mercantil número 2 de Palma proposa l'advocat Sebastià Frau Gayà, l'economista José Miguel Cregenzán i Delta Sport -empresa proveïdora de la marca Reial i un dels prop de 300 creditors que té en aquests moments el Mallorca i que actuarà en representació d'aquests- com a administradors concursals. Si accepten el càrrec dins els termini de cinc dies que concedeix la llei, es convertiran en els encarregats de controlar i vigilar tota operació que faci el club. Això significa que qualsevol despesa que aprovi el consell d'administració de la SAE i qualsevol moviment que la direcció esportiva vulgui emprendre en el mercat de fitxatges haurà de rebre el vistiplau dels administradors.
En aquests moments, és una prioritat absoluta reduir el deute de la Societat Anònima Esportiva, que s'aproxima als 65 milions d'euros. Tal com anuncià Alemany el 30 de maig passat, una de les primeres mesures en les quals treballa el Mallorca és la reestructuració de la primera plantilla, amb la finalitat d'abaratir el cost de les fitxes. Així, el conseller delegat del club ha donat per tancat temporalment el capítol de les incorporacions fins que no es resolgui el de les baixes.
L'objectiu no és altre que obtenir alguns ingressos importants per la venda de jugadors amb bon cartell o cercar una sortida a futbolistes amb fitxa alta i baix rendiment esportiu. La nova filosofia de l'entitat serà adaptar les despeses als ingressos que es generin.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.