TW
0

El català Dani Pedrosa (Honda RC 212 V) conquerí la seva primera victòria de l'any amb gran facilitat, després d'imposar-se en el Gran Premi d'Itàlia de Moto GP, que es disputà en el circuit de Mugello i que dominà des del principi fins al final.

L'absència de Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), lesionat dissabte de gravetat, deixà les apostes ben obertes, però ben aviat es va veure qui seria el dominador. Especialista a protagonitzar bones sortides, Pedrosa va fer honor a la seva fama i des del mateix moment en què s'apagà el semàfor començà a marcar un ritme frenètic que no va poder seguir cap dels rivals. Just en tres voltes, els perseguidors de Pedrosa eren ja a quasi dos segons. L'avantatge arribà a ser de 7,8 a la 15a volta, moment en quà afluixà el ritme per administrar la diferència fins al final.

Pedrosa marcà fins a cinc voltes ràpides en els girs inicials i acabà rebaixant el rècord del circuit camí del seu primer triomf, que el col·loca segon en el Mundial, a 25 punts de Jorge Lorenzo, el líder, que acabà la cursa molt disgustat.

La veritat és que Lorenzo tampoc no va tenir gaire motius per enfadar-se, ja que arriba a Mugello amb nou punts d'avantatge sobre el seu immediat perseguidor, aleshores Rossi, i se'n va amb 25 sobre Pedrosa.

Sentenciada la correguda des de les primeres voltes, l'interès se centrà en la brega que inicialment mantingueren Jorge Lorenzo i Andrea Dovizioso (Honda RC 212 V), amb l'australià Casey Stoner (Ducati Desmosedici), l'italià Marco Melandri (Honda RC 212 V) i el nord-americà Ben Spies (Yamaha YZR M 1), que va fer una molt bona sortida des de la tercera línia i a la primera volta era quart. Spies, campió del món de Superbike, fou el primer que no pogué aguantar el ritme i cedí posicions a poc a poc, mentre que Nicky Hayden, en l'afany per mantenir-se en el grup perseguidor, perdé adherència a la roda davantera de la seva Ducati i va caure en el sisè gir.

Una volta abans, Lorenzo i Dovizioso s'havien destacat de la resta i el mallorquí superava l'italià, que ja no pogué tornar a posar-se segon a la resta de cursa. Definides les places del podi, es produí una altra lluita interessant per la quarta plaça, que es decidí a favor de l'australià Casey Stoner en el darrer gir.

Aleix Espargaró (Ducati Desmosedici) va fer una gran sortida i finalitzà en un meritori vuitè lloc. La 12a posició fou per a Hèctor Barberà (Ducati Desmosedici), amb Àlvaro Bautista (Suzuki GSV RR), amb moltes molèsties al braç lesionat, en catorzè lloc.