La llei de Pedrosa

El pilot català aconseguí la primera victòria de l'any després d'una cursa que va dominar de manera absoluta. Jorge Lorenzo, líder destacat del Mundial, ocupà la segona posició

TW
0

El català Dani Pedrosa (Honda RC 212 V) conquerí la seva primera victòria de l'any amb gran facilitat, després d'imposar-se en el Gran Premi d'Itàlia de Moto GP, que es disputà en el circuit de Mugello i que dominà des del principi fins al final.

L'absència de Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), lesionat dissabte de gravetat, deixà les apostes ben obertes, però ben aviat es va veure qui seria el dominador. Especialista a protagonitzar bones sortides, Pedrosa va fer honor a la seva fama i des del mateix moment en què s'apagà el semàfor començà a marcar un ritme frenètic que no va poder seguir cap dels rivals. Just en tres voltes, els perseguidors de Pedrosa eren ja a quasi dos segons. L'avantatge arribà a ser de 7,8 a la 15a volta, moment en quà afluixà el ritme per administrar la diferència fins al final.

Pedrosa marcà fins a cinc voltes ràpides en els girs inicials i acabà rebaixant el rècord del circuit camí del seu primer triomf, que el col·loca segon en el Mundial, a 25 punts de Jorge Lorenzo, el líder, que acabà la cursa molt disgustat.

La veritat és que Lorenzo tampoc no va tenir gaire motius per enfadar-se, ja que arriba a Mugello amb nou punts d'avantatge sobre el seu immediat perseguidor, aleshores Rossi, i se'n va amb 25 sobre Pedrosa.

Sentenciada la correguda des de les primeres voltes, l'interès se centrà en la brega que inicialment mantingueren Jorge Lorenzo i Andrea Dovizioso (Honda RC 212 V), amb l'australià Casey Stoner (Ducati Desmosedici), l'italià Marco Melandri (Honda RC 212 V) i el nord-americà Ben Spies (Yamaha YZR M 1), que va fer una molt bona sortida des de la tercera línia i a la primera volta era quart. Spies, campió del món de Superbike, fou el primer que no pogué aguantar el ritme i cedí posicions a poc a poc, mentre que Nicky Hayden, en l'afany per mantenir-se en el grup perseguidor, perdé adherència a la roda davantera de la seva Ducati i va caure en el sisè gir.

Una volta abans, Lorenzo i Dovizioso s'havien destacat de la resta i el mallorquí superava l'italià, que ja no pogué tornar a posar-se segon a la resta de cursa. Definides les places del podi, es produí una altra lluita interessant per la quarta plaça, que es decidí a favor de l'australià Casey Stoner en el darrer gir.

Aleix Espargaró (Ducati Desmosedici) va fer una gran sortida i finalitzà en un meritori vuitè lloc. La 12a posició fou per a Hèctor Barberà (Ducati Desmosedici), amb Àlvaro Bautista (Suzuki GSV RR), amb moltes molèsties al braç lesionat, en catorzè lloc.