Pau Gasol ja apuntava a aquesta possibilitat per la temporada tan carregada amb els Lakers. | Efe

TW
0

El pivot català de Los Angeles Lakers, Pau Gasol, ha anunciat que no participarà en el Mundial de Turquia d'aquest estiu amb la selecció espanyola, que defensa títol, per descansar físicament després d'una dura temporada en la NBA.

"Després d'un període de reflexió amb els meus metges, preparadors físics i fisioterapeutes, tant espanyols com nord-americans, he comunicat al president de la Federació Espanyola de Bàsquet, José Luis Sáez, i al seleccionador nacional, Sergio Scariolo, que les actuals circumstàncies desaconsellen la meva participació en el pròxim Mundial de Bàsquet de Turquia 2010", indica Gasol en la seva web.

El de Sant Boi recorda que està acabant «una altra llarga i exhaustiva temporada a l'NBA» i que el fet d'haver jugat «al màxim nivell en totes les competicions de clubs i de selecció durant aquestes últims anys», el deixen 'tocat' «físicament com per afrontar un repte de la importància» com la cita de Turquia.

A més, el català subratlla que aquesta campanya ha patit «dues importants lesions musculars». «Són les primeres en la meva carrera, i crec fermament que és el moment de descansar. Crec que és millor escollir el moment adequat per descansar que el cos decideixi per tu en el moment més inoportú», afegeix sobre aquesta qüestió.

De totes maneres, i malgrat la seva absència, Gasol està «convençut» que el combinat nacional «seguirà gaudint de les màximes expectatives per tenir grans jugadors, i per tant, opcions de veritat», recalca el pivot.

«El que és important, segons la meva opinió, és anar amb la nostra magnífica selecció al màxim i mantenir el nucli de l'equip que ha donat tants èxits, al costat de les incorporacions de nous jugadors», opina l'exjugador del FC Barcelona.

«EN EL FUTUR TINC LA IL·LUSIO DE FORMAR PART DE L'EQUIP»

Gasol, que ha estat clau perquè la selecció hagi jugat les últimes quatre finals de grans tornejos (Mundial 2006, Eurobàsquet 2007, Jocs 2008 i Eurobàsquet 2009), assegura que intentarà «estar amb l'equip el major temps possible» per oferir-los tot el seu «suport».

Alhora, el de Sant Boi adverteix que tothom coneix el seu «compromís» amb l'actual campiona del món i d'Europa. «M'entristeix prendre aquesta decisió, però en els últims quatre anys sóc segurament un dels jugadors que més partits ha disputat en el món, després d'haver aconseguit totes les finals de les competicions disputades tant amb els Lakers com amb la selecció», subratlla.

«Ara el meu cos reclama un descans temporal, però en el futur tinc tota la il·lusió de formar part d'aquest equip al qual ador, i esper seguir formant part de la selecció de tots», conclou Pau Gasol.

D'aquesta manera, el jugador espanyol es perdrà la seva segona cita de renom amb la selecció, després de no haver acudit tampoc a l'Eurobàsquet del 2005 a Sèrbia i Montenegro. En aquella ocasió, Espanya es va ressentir de la seva baixa i tot i que va arribar a les semifinals, només va poder acabar quarta per darrere de Grècia, Alemanya i França.