Rafel Nadal ha iniciat amb èxit el camí del torneig de París. | REGIS DUVIGNAU

TW
0

Rafel Nadal, segon favorit, s'ha imposat al francès Gianni Mina, per 6-2, 6-2 i 6-2, en el seu debut aquest any en el torneig de Roland Garros. Després de ser eliminat en els vuitens de final l'any passat pel suec Robin Soderling la seva primera derrota en 32 partits a París, Nadal ha tornat amb una victòria davant de Mina, finalista júnior el passat any, en dues hores i 23 minuts. Amb el triomf de Nadal, Espanya és, amb 11, el país que més representants té ja en la segona ronda de Roland Garros. Nadal s'enfrontarà ara contra l'esquerrà argentí Horacio Zeballos, recent guanyador amb el seu país de la Copa del Món per Equips de Dusseldorf, que es va imposar a l'austríac Martin Fischer per 7-6 (6), 6-7 (8), 1-6, 6-4 i 8-6.

Nadal ha complert els pronòstics en Roland Garros, segon gran de l'any, i ha superat en tres còmodes sets Gianni Mina, gran esperança local de cara al futur. El número dos del món, tetracampeón del torneig, ha iniciat la reconquesta de la Copa dels Mosqueters amb una còmoda victòria davant del francès per un triple 6-2 després de dues hores i 23 minuts de partit. Com era previsible, el manacorí, que arriba avalat per 15 victòries consecutives i els títols als Masters de Montecarlo, Roma i Madrid, no ha hagut de fer grans esforços davant el local.

Malgrat la pressió que ha posat Nadal des dels primers compassos, Mina, finalista de l'edició júnior de Roland Garros, ha replicat amb barra i ha gaudit de dues bolles de ruptura en el següent joc. De nou Nadal s'ha imposat amb una nova ruptura en el cinquè joc (4-1) i encara que Mina ha tractat d'inquietar la treta del balear, no ha estat capaç de transformar cap de les set bolles que ha tingut i ha cedit el primer set per 6-2.

En el següent s'ha calcat el guió, Nadal ha trencat en el tercer i el cinquè jocs (4-1) encara que el francès no ha tingut cap oportunitat per reduir distàncies pel que no ha pogut impedir que el set es decantàs del ban balear. Tampoc no ha tingut més història la tercera màniga. El campió olímpic s'ha posat al capdavant amb una ruptura en el tercer set (2-1). El seu rival, fos físicament, ha necessitat uns massatges a l'esquena. A la seva tornada a la pista només ha pogut oferir un 'trencament de servei' més a Nadal (5-2).

La crònica d'avui

A banda de Rafel Nadal, també han segellat el seu passi a la segona ronda Fernando Verdasco, David Ferrer, Juan Carlos Ferrero i Pere Riba. S'han acomiadat Santiago Ventura i les fèmines Suárez i Llagostera.

Verdasco ha superat el rus Igor Kunitsyn per un contundent 6-4, 6-2 i 6-2 en un partit que ha resolt en tan sols una hora i 55 minuts. El madrileny, que ha estat aplaudit per l'afició local, ha oblidat la polèmica per la seva actuació a la final a Niça, en la qual va insultar tant el seu rival (Richard Gasquet) com el públic gal.

D'altra banda, l'alacantí David Ferrer tampoc no ha passat massa conflictes en la seva estrena parisenca davant del local David Guez, número 138 del món, a qui amb prou feines ha concedit cinc jocs de respir (6-1, 6-3 i 6-1) després d'una hora i 33 minuts de xoc.

Juan Carlos Ferrero i Pere Riba han protagonitzat un dol fraticida en segona ronda. L'exnúmero un del món, vencedor a París el 2003, ha superat l'uruguaià Pablo Cuevas per 6-4, 6-3 i 6-1 mentre que Riba, ha baixat al local Marc Gicquel per 6-3, 6-2 i 7-6 (5).

El d'Ontinyent, vencedor aquest any a Buenos Aires i Costa do Sauipe, ha aguantat la fortalesa amb la sacada de Cuevas, que ha signat 11 punts directes, en un partit en el qual només va cedir un 'trencament de servei' en la tercera set, que finalment ha encarrilat després de sumar sis jocs consecutius.

Riba, per la seva part, ha debutat en el 'gran' francès amb una còmoda victòria davant del gal Gicquel que ha dominat a tota hora encara que els nervis li han jugat una mala passada en el tercer set, en el qual no ha pogut evitar la disputa d'un 'trencament de servei'.

No han tingut tanta fortuna el quadre femení i Santiago Ventura, qui no ha pogut amb l'italià Andreas Seppi i s'ha acomiadat per 7-5, 6-4 i 7-5. A més a més del castellonenc, tant Carla Suárez com Núria Llagostera tampoc no han pogut superar el primer garbell i han cedit en els seus respectius torns matinals.

En el cas de la canària, s'ha acomiadat davant de la bielorussa Olga Govortsova en caure per 7-6 (9) i 6-1. La número 39 del circuit femení ha acusat falta de ritme després de la seva lesió i no ha pogut rematar una primera màniga.

Per la seva part, Núria Llagostera, procedent de la prèvia, s'ha acomiadat en caure davant de la israeliana Shahar Peer per 6-1 i 6-4 en un dol en el qual amb prou feines ha ofert resistència i que s'ha resolt en tan sols 70 minuts.