Com Louis Van Gaal, el portuguès podria conquerir el segon títol amb dos clubs diferents. El més important és que dos grans europeus intentaran avui firmar un triplet i afegir-se al Barcelona, el Celtic, l'Ajax, el PSV i el Manchester United en aconseguir els tres grans títols.
El camí del Bayern per Europa en els darrers temps ha estat menys tortuós que el de l'Inter, que juga la primera final de Champions 38 anys després de fer-ho per darrera vegada, en l'antiga Copa d'Europa, amb derrota davant l'Ajax, mentre que els bàvars foren campions el 2001 amb el València. Ambdós no entraven en les apostes inicials i arriben després d'haver complert un camí complicat, major per la qualitat dels rivals en el cas dels de Mourinho, que deixaren fora el Chelsea, el CSKAde Moscou i, sobretot, el FC Barcelona, sempre amb el partit de tornada fora de casa, la mateixa situació que els de Van Gaal, amb rivals de menys entitat, excepte el Manchester United en els quarts. Fiorentina i Olympique de Lió no varen poder amb la fortalesa alemanya.
Damunt la gespa del Bernabéu xocaran dos estils diferents: Van Gaal sempre ha apostat pel futbol d'atac característic dels tècnics holandesos i Mourinho oposa altres premisses que parteixen del físic i d'un futbol més directe i ràpid i de la seva particular psicologia i competitivitat.
La principal premissa de l'Inter serà la de bloquejar el joc en el centre del camp i de toc del Bayern i, sobretot, evitar que Arjen Robben entri en contacte amb la pilota. L'extrem holandès torna al seu antic feu. Sobre l'exmadridista i el jove Thomas Muller recaurà el pes ofensiu de l'equip. En canvi, Van Gaal no podrà disposar del francès Franck Ribéry, a qui la seva expulsió davant el Lió ha deixat sense la possibilitat de la final.
L'Inter espera acabar amb la seva sequera al Vell Continent i proclamar-se per tercera vegada campió d'Europa -les primeres foren els anys 1964 i 1965-. El conjunt de l'Inter tractarà d'imposar pressió al centre del camp perquè Sneijder, que també torna a la seva antiga casa, pugui muntar ràpides jugades amb Diego Milito i Samuel Etoo, que juga la tercera final en cinc anys. Mourihno no podrà disposar dels serveis de Thiago Motta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.