TW
0

L'asturià Fernando Alonso es convertí en un dels protagonistes del Gran Premi de Mònaco després de protagonitzar una remuntada espectacular que el dugué des del lloc 24 fins a la sisena posició. L'australià Mark Webber (Red Bull) s'adjudicà la sisena prova puntuable per al campionat del món per davant del seu company, l'alemany Sebastian Vettel. L'arribada a meta es produí amb la cursa neutralitzada, i abans de creuar la línia de meta l'alemany Michael Schumacher (Mercedes) avançà l'asturià, a qui desplaçà al setè lloc. Immediantament, els comissaris obriren una investigació per decidir si la maniobra de l'alemany era legal o no.

Schumacher fou sancionat pels comissaris del Gran Premi de Mònaco amb vint segons de penalització per haver avançat Alonso amb la cursa neutralitzada, una maniobra prohibida en aquest cas. El pilot de Mercedes creuà la meta en sisena posició, però va ser obligat a retrocedir fins a la 12a per aquesta sanció. Fernando Alonso recuperà el sisè lloc.

Mark Webber assolí el triomf en el Gran Premi de Mònaco i, juntament amb el seu company d'equip, Sebastian Vettel, aconseguiren el segon doblet de l'escuderia, mentre que Robert Kubica (Renault) hi acabà tercer.
Amb aquest nou resultat, els Red Bull aconseguiren col·locar els dos pilots en les dues primeres places de la classificació general amb 78 punts, mentre que Fernano Alonso hi quedà en tercer lloc a tres punts. Per part seva, Pedro Martínez de la Rosa va haver d'abandonar després d'un problema en el pit lane i Jaime Alguersuari acabà dotzè. Des de la sortida es començà a treballar aquest gran resultat per als pilots de Red Bull, quan Webber aconseguí mantenir la posició i Vettel fou capaç d'avançar Kubica en els primers metres.

Fernando Alonso sortia des de la línia de boxs i va rebre la bona notícia quan Nico Hulkenberg (Williams) sofrí un espectacular accident en la primera volta, motiu pel qual va haver de sortir el safety car. El doble campió mundial aprofità aquest factor per entrar a boxs, fet que seria fonamental per a la remuntada. Un altre que no passà de la segona volta fou el líder del mundial Jenson Button, que va haver d'abandonar a causa d'un problema de motor en el seu McLaren.

Alonso es mostrà frustrat durant les primeres voltes per les dificultats del circuit urbà de Mònaco per avançar, encara que el pilot de Ferrari va anar superant els seus rivals. La sortida del Tunnel, just abans de la Nouvelle Chicane, va ser el lloc elegit per l'asturià per anar avançant posicions. La bona estratègia de Ferrari, que s'aturà a la primera volta, va permetre que Alonso es col·locàs en sisè lloc, amb una espectacular remuntada. Des d'aquí fins al final, els primers classificats es varen mantenir. Els Red Bull dominaren sense contemplacions; i per darrera, Kubica, Massa, Hamilton i Alonso en seguien el rastre.

Tot pareixia decidit a les darreres voltes, quan hagué de sortir el safety car perquè hi hagué un accident entre Trulli (Lotus) i Chandhol (Hispania). Quan es retirà el cotxe als darrers metres, Michael Schumacher féu un avançament possiblement de manera il·legal al pilot asturià.