Fernando Alonso dins el Ferrari. | ALBERT GEA

TW
0

L'escuderia Red Bull ha exhibit la seva fortalesa a la primera jornada d'entrenaments lliures del Gran Premi d'Espanya, ja que Sebastian Vettel ha marcat el millor temps seguit del seu company Mark Webber i ambdós han avantatjat en més de mig segon la resta de la graella, encapçalada per Michael Schumacher (Mercès) i Fernando Alonso (Ferrari). Els monoplaces de McLaren-Mercès han dominat la primera sessió d'entrenaments lliures amb Lewis Hamilton al capdavant (1:21.134), però un total de quatre pilots han superat el registre del britànic en la segona tanda sobre l'asfalt de Montmeló.

El lideratge ha correspost a Vettel, l'únic dels 24 pilots que a estat capaç de marcar un cronòmetre per sota d'un minut i a vint segons (1:19.965). L'alemany ha estat secundat de prop pel seu company Webber (1:20.175). Per darrere dels monoplaces de Xarxa Bull, la sorpresa de la jornada ha estat Michael Schumacher, que sembla decidit a rectificar a Barcelona el seu erràtic inici de campanya. El 'Kaiser', sistemàticament superat pel seu company d'equip Nico Rosberg en les primeres carreres, ha finalitzat tercer en els lliures (1:20.757), encara que encara haurà de ratificar la seva millora en la qualificació de matí.

El pilot germànic ha superat per menys d'una dècima Alonso (1:20.819), que ha finalitzat quart després del seu vuitè lloc en la primera tanda. El Ferrari de l'asturià ha deixat bones sensacions en aquesta jornada inicial i ha avantatjat en mig segon el seu company Felipe Massa, vuitè. Al mig d'ambdós s'han situat Hamilton, Kubica (Renault) i Rosberg, mentre que el líder del Mundial, Jenson Button. (McLaren-mercès) ha fet novè. Aquesta segona tanda de lliures, detinguda durant un quart d'hora per un accident sense conseqüències de Nico Hulkenberg (Williams), ha obert a més una porta d'esperança per a Pedro Martínez de la Rosa (BMW Sauber), que roda a casa i s'ha situat a l'onzè temps. També corre a la seva terra Jaime Alguersuari (Toro Rosso), dissetè.