Reial Mallorca 2009-2010

Torna la normalitat al vestidor

El Mallorca anuncia que obrirà expedient i sancionarà Aduriz i Keita per la baralla en el partit contra el Màlaga, mentre que els implicats demanen excuses a l'equip i a l'afició i proclamen la seva bona relació

Tant Aduriz com Keita demanaren disculpes pel seu comportament en el terreny de joc. | Monserrat.

TW
0

L'incident protagonitzat pels vermells Aritz Aduriz i Alhassane Keita en el partit contra el Màlaga de diumenge no ha quedat sense conseqüències. El Reial Mallorca anuncià ahir l'obertura d'un expedient disciplinari a ambdós futbolistes, que seran sancionats pel club. Tant Aduriz com Keita demanaren disculpes pel seu comportament i asseguraren que aquest incident puntual no és cap reflex de la seva relació ni de l'ambient al vestidor del Mallorca. "Deman disculpes a l'afició i als meus companys, vull dir que el que va passar va ser producte dels nervis del final d'un partit molt tens. Tots volem guanyar, estàvem nerviosos. No tinc cap problema amb Aritz, és el meu company. Va ser una cosa que passà, però ja he parlat amb ell i està tot aclarit. Ara tots miram cap a Bilbao i deman a tothom que ens doni suport en el nostre objectiu d'aconseguir classificar-nos per a la Lliga de Campions", explicà Keita a la pàgina web del Reial Mallorca.

L'entitat vermella lamentà "el mal que aquesta topada hagi pogut ocasionar a la imatge del club amb el ferm convenciment que no es repetirà ni llevarà l'atenció de tot el mallorquinisme dels importants objectius esportius del club". Per altra part, Aduriz comparegué davant els mitjans de comunicació després de l'entrenament i també lamentà el succeït. "Vull demanar disculpes, cosa que ja he fet internament amb els companys i amb Keita mateix. Va ser una cosa que no havia d'haver passat, fruit dels nervis i de les ganes de guanyar", afirmà el davanter basc. "Vull dir que aquest incident no reflecteix l'ambient en el vestuari ni la meva relació amb Keita", afegí.

A més, Aduriz assumí la responsabilitat dels fets. "Fou una errada meva. Jo vaig començar, vaig voler recular i ja no vaig poder", comentà. "Tot quedà en allò es va veure, perquè ho hem parlat i no hi ha cap problema. Això sí, vull demanar perdó a tota l'afició". Quant a la possibilitat de rebre una sanció per part del club, el davanter basc assumí sense problemes les conseqüències de la baralla amb Keita. "Acataré allò que el club decideixi sense problemes. Em vaig equivocar moltíssim i no hi ha res que ho justifiqui". A més, Aduriz és conscient que aquestes coses també descentren en l'àmbit esportiu. "Així no es guanya, sinó tot el contrari", sentencià. "El que volem tots és centrar-nos en els quatre partits que ens queden. Vull que allò que va succeir quedi tan sols com una nota negativa meva. No puc recriminar res a cap company perquè jo som el que més s'equivoca", va explicar.

Notícies relacionades

El resultat

Una vegada entonat el mea culpa, Aduriz comentà el partit contra el Màlaga a l'Ono estadi, que finalitzà 1-1, un empat que donà un punt més d'avantatge al Mallorca sobre el Sevilla, el seu rival més directe per al lloc de Lliga de Campions. "Al final de la primera part pareixia que el partit estava de cara, i va ser una pena que el Chori no encertàs el penal, encara que ell té tota la nostra confiança perquè els llança molt bé", considerà. "Ells es varen tancar darrere i pràcticament no ens varen deixar forats. Nosaltres vàrem tenir alguna opció, però no l'encertàrem", continuà. "De vegades és més difícil jugar amb un més -per l'expulsió del jugador del Màlaga Stepanov-, perquè es donen més llicències al contrari".

Ara només s'ha d'espitjar en aquest trepidant final de temporada. "Tot està molt comprimit, i aquell que es mantingui ferm tindrà molt guanyat". Malgrat tot, Aduriz considerà que no classificar-se per jugar la Lliga de Campions seria "una decepció i no un fracàs". "Aquests quatre partits seran claus. Hem d'intentar mantenir la nostra renda, perquè tots els equips tenen per davant partits molt complicats", va indicar. "Al conjunt intentarem fer fins al final alguna cosa bonica".