TW
0

El cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, ha assegurat avui en el funeral de l'expresident del Comitè Olímpic Internacional (COI), Joan Antoni Samaranch, a la Seu de Barcelona, que la capital catalana, la resta d'Espanya i molts països del món, en especial els pobres, tenen "un especial deute de gratitud" cap a ell, i ha expressat també la gratitud de la comunitat cristiana. Durant l'homilia, Sistach l'ha descrit com un "verdader barceloní i català universal", una personalitat que va fer molt "per la intel·ligència entre els pobles per la promoció de l'esport" com a president del COI a nombrosos països.

Ha destacat que Samaranch, que va morir ahir als 89 anys, va treballar molt pel bé de la comunitat internacional d'Espanya, Catalunya i la seva ciutat estimada de Barcelona". "L'esport va ser la gran dedicació de la vida de Joan Antoni, i l'esforç que tot esport comporta va ser una constant de la seva vida", ha postil·lat. En la cerimònia, presidida pels Reis i les Infantes, Sistach ha considerat que la seva vida va ser "una cursa d'obstacles, una sèrie de reptes, que ell va anar afrontant, en una escalada de superació i de creixent influència." "Va estimar i va servir l'esport i va viure la vida amb esperit esportiu".

En una homilia en castellà i català, Sistach ha dit que la seva pregària es resumeix en demanar "que el jutge just de la carrera de la seva vida no li hagi desqualificat, sinó que li concedeixi la corona incorruptible". El cardenal ha citat la primera carta de Sant Pau als Corintis per al·ludir a l'esforç i a la vida cristiana amb una metàfora esportiva.

Sistach ha tingut unes paraules per als pares de Samaranch, ja que el pare va ser protector de l'Hospital de Sant Pau, "tan vinculat a aquesta Catedral", i la seva mare, infermera, va contribuir a crear La Maternitat de Barcelona. En la cerimònia han estat presents el president de la Generalitat, José Montilla; els ministres Carme Chacón i Celestino Corbacho; l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol i el president del COI, Jacques Rogge, així com el Príncep Alberto de Mònaco, així com primeres figures de l'esport espanyol, entre d'altres.