TW
0

A hores d'ara, un servidor, si no ens queia el cel al damunt, tenia previst ser a Milà, per tal de fer-hi una visita de 24 hores que incloïa assistència al partit corresponent a les semifinals de la Lliga de Campions entre l'Inter i el Barça. Però el cel ens ha caigut a sobre. La mare natura ens ha enviat un nou desastre natural d'aquests que mai no sabem si s'ha d'interpretar com un càstig o com una advertència. El cert és que l'impronunciable volcà islandès Eyjafjalla ha llançat el seu vòmit de fum al cel d'Europa i ha provocat un dels majors col·lapses de la història.
Demostrant, a més a més, la gran importància que tenen ara per ara les comunicacions aèries. I dins la importància que tenen aquestes, també crec que val la pena destacar que, durant els darrers anys, ha agafat molta força allò que podem anomenar "turisme esportiu".

Un vessant de la indústria turística que té peculiaritats respecte d'altres branques i que cada vegada va a més. No es tracta només que els grans esdeveniments esportius (mundials de futbol, atletisme... campionats europeus, Jocs Olímpics...) representen una mobilització humana espectacular, sinó que cada vegada a menor escala es produeix el mateix fenomen. Són milers els mallorquins que surten de la nostra illa per assistir a grans premis de motociclisme i cada vegada són més els que decideixen acompanyar el Mallorca en els seus desplaçaments. No parlem de quan el Mallorca juga un compromís important. Recordem que la final de la Recopa del 1999 a Birmingham va representar l'èxode més massiu de mallorquins en tota la història.

El turisme esportiu, aquell que es fa amb l'excusa d'un esdeveniment esportiu, i això no està forçosament barallat amb visitar tots els punts d'interès cultural de la ciutat visitada, guanya pes dia rere dia i, si el Mallorca assoleix la classificació per a la Champions de l'any que ve, pot representar una nova estirada en aquest sentit.