L'asturià continua llançant missatges de tranquil·litat, que es mantenen els plans originals de l'equip i que les úniques conseqüències dels trencaments dels motors de Malàisia i ahir a la Xina són que els dels divendres hauran de fer un major nombre de quilòmetres, però sempre dins del límit establert de 2.500 per unitat.
En l'època en què vivia el Commendatore Enzo Ferrari (va morir l'agost de 1988), els motors Ferrari mai no es trencaven, perquè quan ho feien no ho era amb l'espectacularitat d'ara, sempre es cercava alguna excusa per justificar l'abandonament, que en qualsevol cas mai no era del motor fabricat amb mim a Maranello.
Ara l'escuderia continua pel mateix camí i, encara que no quedi mes remei que reconèixer-ne el trencament, bé sigui per un sensor o per un problema hidràulic, es continuen llançant missatges de tranquil·litat. Tanmateix, la realitat és que dels tres motors utilitzats per Fernando Alonso, en tres grans premis i la jornada d'entrenaments lliures del quart, dos s'han trencat i, segons el reglament, li'n queden cinc a estrenar per a setze corregudes, inclosa la de diumenge.
Realment, si no tingués més problemes, disposaria de motors a bastament per acabar la temporada sense haver d'usar-ne un novè, que li suposaria la pèrdua de deu llocs en la formació de sortida la primera vegada que l'usàs. Així mateix, és cert que en circuits com el de Mònaco i el d'Hongria, on el motor no es castiga, podrien utilitzar-se unitats amb mes quilòmetres, però el límit d'error és zero.
Un altre dels aliats que pot tenir Fernando Alonso per als motors de Ferrari és que gairebé amb tota seguretat diumenge plourà durant la cursa, la qual cosa faria que el motor no sofrís gaire.
Això no obstant, mentre quedin motors, hi ha esperances, en les quals se centra l'assoliment d'un bon resultat a la Xina, que sembla més que factible, i que Fernando Alonso pugui sortir-ne com a líder del mundial i arribar en aquesta posició al Gran Premi d'Espanya.
Ahir Alonso va provar, en les poques voltes que va fer en la primera sessió, cap cronometrada, el "conducte F", que fins ara dóna avantatge als McLaren en la rectes, però va ser només una primera passa.
Al terme de la sessió Fernando Alonso havia marcat el desè millor temps i avui lluitarà per la primera fila de la graella amb els McLaren de Hamilton i Button, i els Red Bull de Sebastian Vettel i Mark Webber.
Jaume Alguersuari (Toro Rosso) va aconseguir el vuitè millor temps. Malgrat ser un altre circuit nou, i difícil, Jaume va completar una altra jornada molt bona, que li dóna esperances de tornar a puntuar per segona cursa consecutiva. Finalment, Pedro de la Rosa (Sauber) acabà relativament content pel tretzè lloc, tot i no haver pogut fer una volta bona amb les gomes toves, la qual cosa li hauria permès millorar el temps i la posició.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.