Reial Madrid: Iker Casillas; Sergio Ramos, Raúl Albiol, Garay, Arbeloa; Gago, Xabi Alonso, Marcelo (Guti, m.57); Van der Vaart (Raúl, m.69); Cristiano Ronaldo i Higuaín (Benzema, 79).
Barcelona: Víctor Valdés; Puyol, Pique, Milito (Márquez, m.79), Maxwell (Iniesta, m.63); Keita, Busquets, Xavi; Dani Alves, Pedro i Messi.
Gols: 0-1, m.32: Messi. 0-2, m.56: Pedro.
Arbitre: Mejuto González. Amonestà Xabi Alonso (13), Raúl Albiol (30), Sergio Ramos (61) i Garay (83) pel Madrid, i Messi (19), Xavi (30), Dani Alves (39), Maxwell (51) pel Barcelona.
Aquí comanda el Barça. El conjunt blaugrana tornà a assaltar ahir el Santiago Bernabéu, derrotà el Reial Madrid en el clàssic per 0-2 i encarrilà el seu vintè títol de Lliga. Amb aquesta victòria el conjunt català trenca la igualtat que havia regnat fins ara, aquesta temporada, entre els dos pesos pesants del futbol espanyol en el torneig de la regularitat i ja hi treu 3 punts d'avantatge als madrilenys, més el golaveratge. És ver que encara resten set jornades perquè la competició abaixi definitivament el teló, però, vist com queda ara la situació, qui s'atreveix a posar messions que el conjunt merenga acabarà el curs visitant la Cibeles?
El matx començà a un ritme frenètic i amb un Reial Madrid molt agressiu en la pressió sobre els blaugranes. La consigna era ben clara: impedir que els homes de Guardiola tinguessin el control de la pilota i poguessin desenvolupar el seu joc de toc. Però el Barça de les sis copes és molt de Barça i després d'uns primers minuts dubitatius anà, a poc a poc, reconduint el partit al seu terreny.
No hi havia rematades a porteria, però la pilota viatjava a gran velocitat d'una àrea a l'altra i la sensació de perill era constant. En un duel d'aquestes característiques, no hi podia faltar la polèmica. En el minut 12 Messi penetrà dins l'àrea blanca, guanyà la línia de fons i caigué davant la presència de Raúl Albiol. La jugada admetia moltes interpretacions, però el col·legiat, Mejuto González, no hi aprecià res de punible, mentre que els jugadors del Barça reclamaven penal.
Messi no perdona
La tensió anà in crescendo amb el pas dels minuts i el duel es començà a escalfar. Entre faltes, protestes i targetes, el partit avançà fins a la jugada del 0-1. S'havien disputat 33 minuts quan el Reial Madrid cometé una falta escorada a la banda esquerra. Messi, el més intel·ligent de tots, posà ràpidament la pilota en joc, féu una paret amb Xavi i es plantà tot sol davant Casillas amb un control orientat amb el pit que li permeté escapar-se del marcatge de Raúl Albiol. Arribat a aquest punt, el considerat de manera gairebé unànime com a millor futbolista del món no podia fallar i no fallà. Toc subtil i gol. El Santiago Bernabéu quedà glaçat.
L'equip de Pellegrini reaccionà i cercà amb ràbia la porteria blaugrana, però hi posà més cor que cap i no creà problemes a Valdés en els primers 45 minuts. L'ànsia per marcar dels futbolistes blancs es transformava en precipitació i les jugades d'atac no els sortien.
S'arribà al descans amb el solitari gol de Messi. En el segon temps, els locals sortiren disposats a remuntar i avisareen amb dues tímides rematades de Marcelo i Cristiano Ronaldo, però fou el Barcelona qui deixà el matx vist per a sentència en la primera aproximació als dominis de Casillas.
En el minut 56, Xavi Hernández convertí una pilota perduda a mitjan camp en una assistència letal entre línies que Pedro no desaprofità. El davanter canari s'ajudà de l'esperó per controlar la pilota i llançar un fulminant contracop que acabà amb la pilota al fons de la porteria blanca. Pedro guanyà Arbeloa en velocitat i superà la mitja sortida del porter madridista amb un xut creuat.
Amb el 0-2 al marcador, el fantasma del 2-6 de la temporada passada tornà a rondar pel cap de molts de seguidors del Madrid al coliseu blanc.
Guti fa reaccionar el Madrid
Just després de la diana de Pedro, Guti entrà al terreny de joc en substitució de Marcelo i arribaren els millors minuts del Reial Madrid. Gago i Higuaín provaren sort, sense punteria, amb dues rematades en el minut 58. Un poc més tard, Guti connectà amb Van der Vaart i l'holandès, ben sol davant Valdés, estavellà la pilota al cos del porter blaugrana, que ahir es tornà a reivindicar com el que està més en forma de la Lliga.
Valdés es tornà a lluir en el minut 69, quan frenà amb una gran intervenció una galopada per la banda esquerra de Cristiano Ronaldo, que la culminà amb un xut amb poc angle. Aquesta acció fou una de les poques aportacions destacades a càrrec del futbolista portuguès que, una vegada, més sortí derrotat del seu particular duel amb Messi. L'astre argentí tingué a les seves botes el 0-3, però Casillas endevinà en dues ocasions les seves intencions i amb aturades prodigioses evità mals majors.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Barça for eveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer. Per sempre més, blau grana al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeent Barçaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
I els d'IB3, si volen posar la guapa de na Lozano. que la hi posin calladeta i fora moure's massa, perquè parla fatal i fa unes manotades molt ordinàries...
Si el Laporta ho fa igual de bé amb Reagrupament com amb el Barça, en 8 anyets Catalunya independent. Visca el Barça i visca Catalunya!
Per a nosaltres, l'estupidesa més gran de tot plegat va ser el "tinglado" que va muntar IB3 per decorar la retransmissió del partit, amb afeccionats del Madrid al plató i M.A. Nadal ballant com un tros de fusta. Quin ridícul més espantós que fa contínuament aquesta IB3 que no sap a qui serveix i per a què ho fa. Cal una remodelació a fons i un renat de cervell a tots els seus responsables. Que sàpiguen d'una vegada que aquí no som només catalanoparlants, sinó catalanoculturals: les Illes Balears són el que són gràcies a la llengua i la cultura i els drets que ens va portar el rei En Jaume quan va conquerir-les. Una mica de seny! Estic astorat del que vaig veure ahir vespre.
Si Ronaldo es cristiano... Messi es Dios!
Em fa pena no posar el partit del Mallorca avui vespre a primera pargina.Es mes important pewr nosaltres avui vespre que el partit d´ahir que per cert va ser horroros de futbol.Ni uns ni els altres feren res de futbol.Al Barça nomes li va bastar un joc mediocre davanr un Madrid xerec de tot.Quin diaris que tenim a les Balears!Ve el Valencia i ni surt a primera plana.Penos.
Ja li està bé al Madrid tot això que li passa. Tanta supèrbia mata. Encara record les paraules d'en Florentino a la presentació del nou equip: «El Real Madrid lleva grabado en su ADN la palabra Europa.» Au, jas! Que aprenguin de la humilitat dels jugadors i cos tècnic del Barça. A en Messi no el veuran mai fer les bajanades, carusses i teatre d'en Cristiano Ronaldo; per això és el millor jugador del món.
El Barça ha guanyat perquè no jugava el desastre aquell de n'Ibra. Quin mal cap va tenir Guardiola en vendre Etto per a comprar aquest paquet.
Vaja quina bona feina per un diari a la web... posar en portada la noticia dùn partit que ja s'ha jugat....
Jo m'he hagut de llegir el titular un parell de vegades: rècord? No... el que vol dir, me pareix, és "record", de recordar, per tant va sense accent. Els mitjans de comunicació, i especialment els esportius que són molt llegits, s'hi haurien de mirar un poc més a no fer aquestes errades (errades que pot tenir qualsevol, clar, però que es revisin!)