Alonso protagonitzà una remuntada espectacular després d'un accidentat inici. | SRDJAN SUKI

TW
0

El britànic Jenson Button (McLaren-Mercedes) guanyà per segon any consecutiu el Gran Premi d'Austràlia, després d'una cursa espectacular en la qual Fernando Alonso (Ferrari) hagué de remuntar des del darrer lloc fins al quart i salvar, així, el lideratge del Mundial de Pilots. La pluja, que començà a caure un quart d'hora abans de l'inici, donà a la prova un plus d'espectacularitat, perquè la pista s'eixugà ben aviat i facilità tàctiques molt diferents. Alonso, que sortia de la tercera posició, ho va fer molt malament i no va ser superat tan sols pel seu company, el brasiler Felipe Massa, que partia just darrere ell, sinó que en arribar al primer revolt, quedà tancat entre Button i l'alemany Michael Schumacher (Mercedes). Com que no hi havia espai per als tres cotxes, es tocaren i Button pogué continuar la correguda. Alonso va veure que el cotxe quedava en sentit invers al de la marxa i hagué de deixar passar tots els altres vehicles per tornar a incorporar-se a la cursa. Schumacher entrà al taller per canviar el morro del bòlid.

Button fou el primer que parà per posar pneumàtics de pista eixuta, en la setena volta de les 58 de què constava la prova i poc després sortí de la pista, perquè encara hi havia llocs molt humits i semblava, així, que s'havia equivocat en l'elecció feta. En la volta següent, gairebé tots els pilots s'aturaven i això deixava Button en la segona posició, darrere l'alemany Sebastian Vettel (Red Bull-Renault). Fernando Alonso, aleshores, ja havia remuntat des del darrer lloc fins al desè.

En la 26a volta, Vettel acabà fora de la pista per un problema dels frens posteriors i deixà el primer lloc a Button, que mantenia un còmode avantatge sobre el polonès Robert Kubica (Renault), que tenia dificultats per aguantar els atacs de l'altre pilot de McLaren, el britànic Lewis Hamilton. Alguns pilots, com ara el mateix Hamilton, l'australià Mark Webber (Red Bull-Renault) i l'alemany Nico Rosberg (Mercedes) es varen detenir per procedir a un segon canvi de rodes, cosa que resultà una mala tàctica i permeté als Ferrari de Massa i Alonso situar-se en tercera i quarta posicions, respectivament, rere Kubica.

Alonso, que feia la sensació que anava més aviat que Massa, intentà l'avançament en alguna ocasió, però el brasiler hi respongué amb fermesa. Hamilton i Webber, que rodaven un segon i mig més de pressa que l'asturià, no es torbaren a situar-se just darrere ell. Quan faltaven dues voltes per al final, Alonso hagué d'endarrerir al màxim la frenada en el revolt número 13 per evitar que Hamilton li passàs davant. El britànic fou tocat per darrere per Webber i tots dos acabaren fora de la pista.

L'accident donà tranquil·litat a Alonso, que s'assegurava la quarta posició i mantenia el lideratge del Mundial, mentre que Hamilton baixava al sisè lloc i Webber, al novè. Button aconseguia el segon triomf seguit, per davant un sorprenent Kubica, i Massa tornava al podi per segona correguda consecutiva. Pedro de la Rosa (Sauber-Ferrari) acaronà el seu primer punt fins a la darrera volta, però els pneumàtic no li aguantaren i fou avançat per Michael Schumacher i pel català Jaume Alguersuari (Toro Ross-Ferrari). L'equip Hispania aconseguí dur un cotxe fins a la meta.