TW
0

Encara que va rodar lluny dels més ràpids en els darrers entrenaments de Qatar, a causa d'una lesió en una mà, el mallorquí Jorge Lorenzo es mostrà ahir convençut que el pròxim 11 d'abril estarà "en condicions de lluitar per la victòria" en el primer Gran Premi de la temporada, que precisament es disputarà en aquest circuit del golf Pèrsic.
Aquell dia, Lorenzo arribarà exactament al segon mes de convalescència de la fractura que té a la base del primer metacarpià de la mà dreta. Se la va fer mentre s'entrenava amb una moto de cros i ha condicionat la seva pretemporada.

El pilot mallorquí, actual subcampió del món de MotoGP, sap que va "una mica a contra rellotge" i que aquesta lesió inoportuna li ha impedit rodar tan aviat com hauria volgut, però també que la Yamaha va com una bala i que a Qatar va ser més ràpid que deu pilots de la graella, malgrat córrer físicament delmat i d'estar una mica "rovellat" després de cinc setmanes d'aturada. "Ara mateix no som competitius però, tractant-se d'aquesta lesió a la mà, pens que en qüestió de setmanes el nostre rendiment a la pista pot canviar molt", advertí Lorenzo, que al circuit de l'emirat rodà "amb dolors forts" mentre agafava un revolt i amb una protecció d'una fèrula de fibra de carboni que obligà a eixamplar-li el guant dret.

Lorenzo assegurà als mitjans que ha madurat a base de caigudes -"ara som una persona més pacient en tots els sentits i sé quan he d'arriscar i passar o quan he de tallar gas", declarà- i de tenir un bon "feeling" amb una moto que continua sent de les capdavanteres del campionat. "La Yamaha ja era una moto guanyadora, però cada any feim passes, petites però encertades, per fer-la millor. Pens que el nou xassís ens dóna més estabilitat a mitjan revolt, en la màxima inclinació, i que el motor té un pèl més de potència a la zona intermèdia", explicà Lorenzo.
L'illenc no compartirà aquesta temporada la telemetria amb el seu company d'equip i màxim rival, l'italià Valentino Rossi. El nou vegades campió mundial així ho ha demanat expressament a l'equip i a Lorenzo no sembla que el preocupi. "No som un pilot que cerqui altres vies ni que copiï camins que no siguin el propi, de manera que no pens que sigui un tema que em pugui perjudicar," comentà sobre això.

Encara que Jorge Lorenzo creu que aquest serà "un dels mundials de MotoGp més disputats dels darrers anys", per la qualitat dels pilots que han pujat -"gairebé tots som campions d'altres categories", recorda-, també troba que "els favorits tornaran a ser els de sempre". Rossi, l'australià Casey Stoner (Ducati) -"tots dos van molt aviat", en destaca-, ell mateix i Dani Pedrosa haurien de copar habitualment el podi, tot i que aquest últim pareix que té problemes amb la nova suspensió de la seva Honda. En aquest sentit, Jorge Lorenzo no està d'acord que el rendiment de l'Honda sigui decebedor i en posà com a exemple els temps que obtenen l'italià Andrea Dovizioso, com a pilot oficial, i el francès Randy de Puniet, en un equip satèl·lit.